Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LTP102 | LABORATUVAR TEKNİĞİ II | 2 | 4 | 3 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile; laboratuvarda güvenliği sağlayıcı bir şekilde çalışma ortamını sağlama, yeşil kimya disiplinini öğretme, kalite yönetim sistemini değerlendirme ve bu anlayışın uygulamaya kazandırılması için gerekli yaklaşımı sağlama, kimyasal reaksiyonların nasıl gerçekleştiğini yorumlama ve organik yapıların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders; laboratuvar güvenliği ve yeşil kimya, laboratuvar kalite yönetim sistemi, radyoaktivite ve radyasyon güvenliği, gazlar ve endüstrideki kullanım alanları, kimyasal kinetik, kimyasal denge, termodinamik, elektrokimya ve elektrokimyasal enerji kaynakları, hidrokarbonlar ve reaksiyonları, alkol, aldehit, keton ve reaksiyonları, karboksilik asitler ve türevleri, aminler ve amino asitler, polimerler ve polimerleşme reaksiyonlarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Organik yapıdaki kimyasalların yapısını tanımlar. |
İdeal gaz modeli için gazların basıncı, hacmi, sıcaklığı ve miktarı arasındaki ilişkileri açıklayan yasaları sıralar. |
Radyasyon kaynakları ve etkilerini sınıflandırır. |
Kimyasal tepkimelerin nasıl gerçekleştiğini yorumlar. |
Elektrokimyasal enerji kaynaklarını örnekler. |
Kalite yönetim sistemininin uygulamaya kazandırılması adına gerekli yaklaşımları uygular. |
Kimyasal süreçlerin yer aldığı uygulamalarda yeşil kimya kavramının bilinciyle çalışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Laboratuvar güvenliği ve yeşil kimya | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Laboratuvar kalite yönetim sistemi | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Radyoaktivite ve radyasyon güvenliği | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Gazlar ve endüstrideki kullanım alanları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal kinetik | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal denge | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Termodinamik | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Elektrokimya ve elektrokimyasal enerji kaynakları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Hidrokarbonlar ve reaksiyonları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Alkol, eter ve reaksiyonları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Aldehit, keton ve reaksiyonları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Karboksilik asitler ve türevleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Aminler ve amino asitler | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Polimerler ve polimerleşme reaksiyonları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Saltan, S., (2019). Laboratuar Teknikleri (6. Baskı). Bursa: Dora Yayıncılık. |
Yaman, Ü. ve Kavas, N. (2016). Laboratuvar Tekniği. İzmir: Sidas Yayınları. |
Görmüş, U. (Ed.). (2018). Laboratuvar Dünyası Klinik Laboratuvar Uygulamaları (2. Baskı). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Bağ, H. ve Dolu, G.(Ed.). (2018). Kimya 1 (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Bağ, H. ve Dolu, G.(Ed.). (2019). Kimya 2 (6.Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Bağ, H. ve Kendüzler, E. (Ed.). (2017). Genel Kimya 3 Analitik Kimya (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Topal, G. ve Bağ, H. (Ed.). (2014). Genel Kimya 4 Organik Kimya (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Petrucci ve ark., (2011). General Chemistry (10th ed.). Toronto: Pearson Canada Inc. |
Wade, L.G., (2013). Organic Chemistry (8th ed.). Glenview: Pearson Education Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
5 | |||||
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
4 | |||||
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
5 | |||||
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the ability to work independently.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
0 | |||||
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
5 | |||||
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
5 | |||||
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
5 | |||||
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 234 |
Genel Toplam | 234 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |