Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LTP104 | ENSTRÜMANTEL ANALİZ | 2 | 2 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile; modern analiz metotlarının temel prensiplerinin, kullanılan cihazların temel bileşenlerinin, özelliklerinin ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi, yöntemlerin analitik uygulamaları konusunda bilgi sahibi olunması ve maddelerin analizlerinin yapılabilmesi için analiz çıktıları hakkında yorum yapılabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Enstrümantal analize giriş, ışın ve özellikleri, elektromanyetik dalga spektrumu, ışığın madde ile etkileşimi, spektroskopi, spekrofotometre cihazı ve bileşenleri, atomik absorpsiyon spektrometri, atomik emisyon spektrometri, ultraviyole-görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometri, aletli yöntemlerde kalibrasyon, türbidimetri, refraktometri, polarimetri, moleküler lüminesans spektrometri (floresans ve fosforesans), kromatografi ile ilgili genel bilgiler, kromatografik yöntemler, kütle spektrometri, elektroanalitik yöntemleri içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektromanyetik ışıma ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Enstrümantal analiz metotlarının temel kavramlarını tanımlar. |
Enstrümantal analiz cihazlarının temel elemanlarını listeler. |
Spektroskopik yöntemlere ilişkin temel prensipleri sınıflandırır. |
Kromatografik ayırma yöntemlerine ilişkin temel prensipleri sınıflandırır. |
Kalitatif ve kantitatif analiz sonuçlarını yorumlar. |
Analiz yöntemlerini enstrümantal analiz cihazlarında uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Enstrümantal analize giriş, Işın ve özellikleri, Elektromanyetik dalga spektrumu, Işığın madde ile etkileşimi | Anlatım, video, soru - cevap. |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Spektroskopi, Spekrofotometre cihazı ve bileşenleri | Anlatım, video, soru - cevap. |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Atomik Absorpsiyon Spektrometri | Anlatım, video, soru - cevap. |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Atomik Emisyon Spektrometri | Anlatım, video, soru - cevap. |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Ultraviyole-Görünür Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektrometri | Anlatım, video, soru - cevap. |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Aletli Yöntemlerde Kalibrasyon | Anlatım, video, soru - cevap. |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Türbidimetri, Refraktometri, Polarimetri | Anlatım, video, soru - cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Moleküler Lüminesans Spektrometri (Floresans ve fosforesans) | Anlatım, video, soru - cevap. |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kromatografi ile ilgili genel bilgiler | Anlatım, video, soru - cevap. |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kromatografik Yöntemler (İnce Tabaka Kromatografisi (TLC), Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi (HPLC) ) | Anlatım, video, soru - cevap. |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kromatografik Yöntemler (Gaz Kromatografisi (GC), Kolon Kromatgorafisi) | Anlatım, video, soru - cevap. |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kütle Spektrometri, GC-MS- HPLC-MS | Anlatım, video, soru - cevap. |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Elektroanalitik Yöntemler (Kulometri, Potansiyometri) | Anlatım, video, soru - cevap. |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Voltametri | Anlatım, video, soru - cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Skoog, D. A. ,F.J. Holler, T.A. Nieman, (Çev:E. Kılıç) (2013). Enstrümantal Analiz, 6.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara. |
Bağ H ve ark. (2017). Analitik Kimya, 6. Baskı, Pegem Akademi, Ankara. |
Skoog, D. A., F.J. Holler, T.A.,West D. M., Holler F.J. Fundamentals of Analytical Chemistry, Ninth Edition, Mary Finch, USA. |
Gamlı F, (2016). Laboratuvar Teknikleri ve Temel Gıda Analizleri, 3.Baskı, Dora Yayıncılık, Bursa. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
5 | |||||
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
4 | |||||
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
4 | |||||
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the ability to work independently.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
0 | |||||
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
5 | |||||
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
3 | |||||
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
1 | |||||
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 176 |
Genel Toplam | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |