Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LTP205 | SU ANALİZLERİ | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DAMLA ZEYDANLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; suyun genel, fiziksel, kimyasal özelliklerini tanıtmak, suda fiziksel ve kimyasal analizleri gerçekleştirebilmek için örnek toplama ve analiz bilgisi edindirmeyi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders; suyun genel, fiziksel ve kimyasal özellikleri, sulama sularının kalite kriterleri ve tuzluluk sorunları, su numunesi alma, sularda anyon ve katyon tayinleri, su kirliliği sebepleri ve sularda organik madde tayini konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Suyun fiziksel, kimyasal özelliklerini tanımlar. |
Sulama sularında tuzluluk sorunlarını listeler. |
Su kirliliği sebeplerini örnekler. |
Sulama sularını kalite kriterlerine göre sınıflandırır. |
Su analizlerinde gravimetrik ve volumetrik yöntemleri kullanır. |
Sulama sularında anyon-katyon analizlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Suyun genel, fiziksel ve kimyasal özellikleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sulama sularının kalite kriterleri ve sınıflandırılması | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sulamada tuzluluk sorunları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Su analizleri önemi, su numunesi alma | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sularda renk, bulanıklık ve pH tayini | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Gravimetrik ve volumetrik yöntemler | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sularda anyon katyon tayinleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sodyum, potasyum, kalsiyum ve magnezyum tayini | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sularda karbonat- bikarbonat tayini | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sularda klorür tayini | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sülfat belirleme yöntemleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sularda nitrit ve nitrat tayini | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Su kirliliği ve sebepleri, kirlilik analizleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sularda organik madde tayini | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Skoog, D. A., Holler, F. J., West, M. D., & Crouch, S. R. (2004). Analitik Kimya Temel İlkeleri, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara. |
Asawa, G. L. (2006). Irrigation and water resources engineering. New Age International. |
Sönmez, A. Y., Karataş, M., Arslan, G., Aras, M. S. (2021). Sular Bilgisi, 2.Baskı, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Göksu, M. Z. L. (2003). Su kirliliği (ders kitabı). Nobel Kitabevi. |
Manahan, S. E. (2010). Water chemistry: green science and technology of nature's most renewable resource. CRC Press. |
Ayers, R. S., & Westcot, D. W. (1985). Water quality for agriculture (Vol. 29, p. 174). Rome: Food and Agriculture Organization of the United Nations. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
4 | |||||
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
3 | |||||
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
4 | |||||
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the ability to work independently.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
1 | |||||
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
5 | |||||
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
5 | |||||
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
4 | |||||
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |