Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP237 |
İŞARET DİLİ |
3 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi DAMLA ZEYDANLI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İşaret diliyle iletişimin temel kavram ve yöntemlerini benimsetmek amaçlanır. |
İçerik: |
İşaret dilinin kavramlarını ve yöntem tanımları ve uygulamaları geliştirilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dünyada ve Türkiye’de işaret dilinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. |
İşaret dili temel yapısını bilir ve kullanır. |
İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar. |
Farklı ülkelerin işaret dilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Türkiye'de ve Dünya'da İşaret Dili |
Anlatım |
2 |
Literatür Taraması |
İşaret Dilinin Özellikleri |
Anlatım |
3 |
Literatür Taraması |
İşaret Dili’nde harfler ve tanımlar |
Anlatım, Uygulama |
4 |
Literatür Taraması |
İşaret Dili’nde harf ve tanımların kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
5 |
Literatür Taraması |
İşaret Dili’nde bireysel ifadeler ve kendini tanıtma |
Anlatım, Uygulama |
6 |
Literatür Taraması |
Türk İşaret Dili’nde çevre ile ilgili işaretler |
Anlatım, Uygulama |
7 |
Literatür Taraması |
Türk İşaret Dili’nde sayılar ve matematik ile ilgili işaretler |
Anlatım, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
İşaret Dilinde Aile ve Akrabalarla İlgili İşaretler |
Anlatım, Uygulama |
10 |
Literatür Taraması |
İşaret Dilinde Okul ve Eğitim İle ilgili İşaretler |
Anlatım, Uygulama |
11 |
Literatür Taraması |
İşaret Dilinde Duygular |
Anlatım, Uygulama |
12 |
Literatür Taraması |
İşaret Dilinde Karşılıklı Konuşma |
Anlatım, Uygulama |
13 |
Literatür Taraması |
İşaret Dili Uygulamaları |
Anlatım, Uygulama |
14 |
Literatür Taraması |
İşaret Dili Uygulamaları |
Anlatım, Uygulama |
15 |
Literatür Taraması |
Genel Tekrar ve Değerlendirme |
Anlatım, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Emine Çiçek, İşaret Dili Rehberi 1. Modül Temel Eğitim Kitabı, Arel Kitap |
Zeshan, U. (2003). Aspects of Türk Isaret Dili (Turkish Sign Language). Sign Language & Linguistics, 6(1), 43-75. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Laboratuvar alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Temel matematik ve fen bilimleri konularında asgari teknik alt yapıya sahip olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Etkin bir şekilde numune alma, deney ve analiz aracığıyla veri toplama, elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Kalite güvencesi ve kalite yönetim sistemleriyle ilgili temel kavramları bilir ve kalite kontrol sürecinin toplam kalite yönetimi içerisindeki önemine uygun şekilde çalışmalar yürütebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Laboratuvar sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR-GE yapabilecek yetenekte olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Tarihi değerlere saygılıdır ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Ekip çalışmasının gerekliliğini bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Laboratuvar teknolojisi alanı ile ilgili teknikleri bilir ve laboratuvar araç, alet ve cihazları uygun ve etkin bir biçimde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Gıda, su, bitki, toprak, kimyasal, mikrobiyolojik ve tıbbi materyallerin analizini gerçekleştirebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
108 |
|
Genel Toplam |
108 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|