TR EN

İŞARET DİLİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP237 İŞARET DİLİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DAMLA ZEYDANLI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşaret diliyle iletişimin temel kavram ve yöntemlerini benimsetmek amaçlanır.
İçerik: İşaret dilinin kavramlarını ve yöntem tanımları ve uygulamaları geliştirilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dünyada ve Türkiye’de işaret dilinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir.
İşaret dili temel yapısını bilir ve kullanır.
İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar.
Farklı ülkelerin işaret dilleri hakkında bilgi sahibi olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Türkiye'de ve Dünya'da İşaret Dili Anlatım
2 Literatür Taraması İşaret Dilinin Özellikleri Anlatım
3 Literatür Taraması İşaret Dili’nde harfler ve tanımlar Anlatım, Uygulama
4 Literatür Taraması İşaret Dili’nde harf ve tanımların kullanımı Anlatım, Uygulama
5 Literatür Taraması İşaret Dili’nde bireysel ifadeler ve kendini tanıtma Anlatım, Uygulama
6 Literatür Taraması Türk İşaret Dili’nde çevre ile ilgili işaretler Anlatım, Uygulama
7 Literatür Taraması Türk İşaret Dili’nde sayılar ve matematik ile ilgili işaretler Anlatım, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması İşaret Dilinde Aile ve Akrabalarla İlgili İşaretler Anlatım, Uygulama
10 Literatür Taraması İşaret Dilinde Okul ve Eğitim İle ilgili İşaretler Anlatım, Uygulama
11 Literatür Taraması İşaret Dilinde Duygular Anlatım, Uygulama
12 Literatür Taraması İşaret Dilinde Karşılıklı Konuşma Anlatım, Uygulama
13 Literatür Taraması İşaret Dili Uygulamaları Anlatım, Uygulama
14 Literatür Taraması İşaret Dili Uygulamaları Anlatım, Uygulama
15 Literatür Taraması Genel Tekrar ve Değerlendirme Anlatım, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Emine Çiçek, İşaret Dili Rehberi 1. Modül Temel Eğitim Kitabı, Arel Kitap
Zeshan, U. (2003). Aspects of Türk Isaret Dili (Turkish Sign Language). Sign Language & Linguistics, 6(1), 43-75.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuvar alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
2
Temel matematik ve fen bilimleri konularında asgari teknik alt yapıya sahip olur.
0
3
Etkin bir şekilde numune alma, deney ve analiz aracığıyla veri toplama, elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
0
4
Kalite güvencesi ve kalite yönetim sistemleriyle ilgili temel kavramları bilir ve kalite kontrol sürecinin toplam kalite yönetimi içerisindeki önemine uygun şekilde çalışmalar yürütebilir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuvar sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR-GE yapabilecek yetenekte olur.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tarihi değerlere saygılıdır ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2
2
Ekip çalışmasının gerekliliğini bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuvar teknolojisi alanı ile ilgili teknikleri bilir ve laboratuvar araç, alet ve cihazları uygun ve etkin bir biçimde kullanır.
0
2
Gıda, su, bitki, toprak, kimyasal, mikrobiyolojik ve tıbbi materyallerin analizini gerçekleştirebilir.
0
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
4
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0