Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
KIM111 | KİMYA | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEÇİL KIRLANGIÇ ATAŞEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilere temel kimya kavramları, molekül yapıları ve formülleri, periyodik sistem, kimyasal tepkimeler, çözeltilerin hazırlanması konusunda temel bilgilerin ve genel uygulamaların öğretilmesini amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu ders temel kimya kavramları, madde ve atomun yapısı, molekül yapıları ve formülleri, periyodik sistem, kimyasal tepkimeler, çözeltilerin hazırlanması, mol, molarite ve % çözelti hesaplamalarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kimyanın temel prensiplerini tanımlar. |
Maddeyi sınıflandırır. |
Laboratuvar kuralları ve laboratuvar tehlike işaretlerini tanımlar. |
Çözelti hazırlama yöntemlerini doğru bir şekilde uygular. |
Çözelti derişim hesaplamalarını doğru bir şekilde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimya ve Bölümle İlişkisi Hakkında Genel Bilgi, Laboratuvar Kuralları | Sözlü Anlatım |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Laboratuvar Gereçleri | Sözlü Anlatım |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal Güvenlik Sembolleri | Sözlü Anlatım |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Madde ve Özellikleri | Sözlü Anlatım |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Temel Kimya Kanunları | Sözlü Anlatım |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Atomlar ve Atom Kuramları | Sözlü Anlatım |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal Bileşik Çeşitleri ve Formülleri | Sözlü Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Periyodik Tablo ve Özellikleri | Sözlü Anlatım |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Mol Kavramı ve Kimyasal Bileşikler | Sözlü Anlatım |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal Tepkimeler ve Eşitlikler | Sözlü Anlatım |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Çözeltilerin Sınıflandırılması ve Fiziksel Özellikleri | Sözlü Anlatım |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Çözeltilerin Hazırlanması | Sözlü Anlatım |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Molar Çözeltiler, Normal Çözeltiler ve hesaplamaları | Sözlü Anlatım |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Asitler ve Bazlar | Sözlü Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Petrucci ve ark., (2011). General Chemistry (10th ed.). Toronto: Pearson Canada Inc. |
Bağ, H. ve Dolu, G.(Ed.). (2018). Kimya 1 (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Saltan, S., (2019). Laboratuar Teknikleri (6. Baskı). Bursa: Dora Yayıncılık. |
Nakiboğlu C., (2020), Genel Kimya 1 (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
2 | |||||
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
5 | |||||
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
5 | |||||
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the ability to work independently.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
0 | |||||
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
5 | |||||
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
3 | |||||
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
5 | |||||
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |