Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DYP106 | NEFROLOJİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında, üriner sistemin işleyişi, semptomlar, hastalıklar, nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, üriner system, nefrotik sendrom, su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastaliklar konulari işlenmektedir |
İçerik: | Nefrolojiye giriş, Nefrolojide anamnez alma, Üriner sistem, Nefrotik sendrom, Su metabolizması ve elektrolitler, Sekonder glomerüler hastalıklar1, Sekonder glomerüler hastalıklar2, Sekonder glomerüler hastalıklar3, Renal transplantasyon1,Renal transplantasyon2, Tubulointerstsiyel hastalıklar, ABY tanımı ve komplikasyonlar, KBY tanımı ve komplikasyonlar, KBY hastasına yaklaşım Final Dönemi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üriner sistem işleyişi öğrenir. |
Üriner sistem hastalıkları ve semptomları öğrenir. |
Nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, nefrotik sendrom gibi bilgiler öğrenir. |
Su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastalıklar hakkında konular öğrenir. |
Akut Böbrek Yetmezliği ve Kronik Böbrek Yetmezliği hastalıklarının tanımı, semptomları ve tedavi süreci hakkında bilgiler öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrolojiye giriş | Anlatım,Soru-Cevap |
2 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrolojide anamnez alma | Anlatım,Soru-Cevap |
3 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Üriner sistem | Anlatım,Soru-Cevap |
4 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrotik sendrom | Anlatım,Soru-Cevap |
5 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Su metabolizması ve elektrolitler | Anlatım,Soru-Cevap |
6 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar1 | Anlatım,Soru-Cevap |
7 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar2 | Anlatım,Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar3 | Anlatım,Soru-Cevap |
10 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Renal transplantasyon1 | Anlatım,Soru-Cevap |
11 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Renal transplantasyon2 | Anlatım,Soru-Cevap |
12 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Tubulointerstsiyel hastalıklar | Anlatım,Soru-Cevap |
13 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | ABY tanımı ve komplikasyonlar | Anlatım,Soru-Cevap |
14 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | KBY tanımı ve komplikasyonları | Anlatım,Soru-Cevap |
15 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | KBY hastasına yaklaşım Final Dönemi | Anlatım,Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erek, E.(2010).Hekimler için Hemodiyaliz el kitabı. Erek Nefroloji |
Daurgidas, J.,Blake, PJ.,Ing TS.(2020).Diyaliz El Kitabı.(çev). Semra Bozfakıoğlu,Halil Yazıcı,Yaşar K. Çalışkan.5. Baskı. Güneş Tıp Kitapevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanır
|
5 | |||||
2 |
Alan terminolojisini etkin kullanır
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Kalite yönetimine ve süreçlerine katılır
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dilde, temel düzeyde iletişim kurar.
|
0 | |||||
2 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygular.
|
1 | |||||
3 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak yeni araçları kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yetkinlikleri, yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel olarak geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri yorumlar.
|
5 | |||||
4 |
Alanıyla ilgili verileri değerlendirir.
|
5 | |||||
5 |
Alanıyla ilgili olası sorunları tanımlayıp çözer.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
1 | |||||
2 |
Diyaliz makinesini işlem için hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |