TR EN

FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTP102 FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ II 2 6 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste; fizyoterapi yöntemlerinin teoriğinin kazandırılması, ve edinilen bilgileri kullanarak uygulamaya geçirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders, elektroterapinin tarihçesi, elektrofizyoloji, elektroterapinin etkileri, elektrik şoku, akımın hissedilmesi, TENS, ultrason, kısa dalga diatermi, enterfarensiyel akımlar gibi teorik ve uygulama alanlarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dokuların elektriksel özelliklerini açıklar.
Elektroterapi uygulamalarını ve dokularda oluşturduğu elektrofizyolojik etkilerini açıklar.
Akımları uygulama konusunda yeterlilik gösterir.
Akımlar ile bu akımların uygulanacağı hastalıkları doğru şekilde ilişkilendirir
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde planlar.
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Derse giriş Sözlü Sunum, Soru/Cevap
2 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektroterapinin tarihçesi Sözlü Sunum, Soru/Cevap
3 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektrik şoku, Akımın hissedilmesi Sözlü Sunum, Soru/Cevap
4 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektroterapinin etkileri Sözlü Sunum, Soru/Cevap
5 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Uyarımı) Sözlü Sunum, Soru/Cevap
6 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Galvanik Akım Sözlü Sunum, Soru/Cevap
7 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Faradik Akım Sözlü Sunum, Soru/Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sinüzoidal Akımlar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
10 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Enterferansiyel akımlar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
11 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ultrason Sözlü Sunum, Soru/Cevap
12 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Rus Akımı Sözlü Sunum, Soru/Cevap
13 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kısa dalga diatermi Sözlü Sunum, Soru/Cevap
14 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Uygulama Genel Tekrar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
15 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Teorik Genel tekrar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia.
Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük (2016) Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Ankara, Hipokrat.
Low, J., & Reed, A. (2000). Electrotherapy explained: Principles and practice. Oxford: Butterworth-Heinemann
Krusen,F.H., Kottke,F.J., Ellwood,P.M.(Ed), Handbook Of Physical Medicine And Rehabilitation, Philadelphia : W.B.Saunders C isner, K C. , Colby , L. A Exercise : Foundations & Techniques, Philadelphia: F.A.D.Therapeutic avis, 2002
Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
5
2
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
1
2
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
5
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
1
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
5
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
1
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 7 98
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 6 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 12 12
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 12 12
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 2 4 8
TOPLAM 47 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0