Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FTP102 |
FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ II |
2 |
6 |
4 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste; fizyoterapi yöntemlerinin teoriğinin kazandırılması, ve edinilen bilgileri kullanarak uygulamaya geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders, elektroterapinin tarihçesi, elektrofizyoloji, elektroterapinin etkileri, elektrik şoku, akımın hissedilmesi, TENS, ultrason, kısa dalga diatermi, enterfarensiyel akımlar gibi teorik ve uygulama alanlarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dokuların elektriksel özelliklerini açıklar. |
Elektroterapi uygulamalarını ve dokularda oluşturduğu elektrofizyolojik etkilerini açıklar. |
Akımları uygulama konusunda yeterlilik gösterir. |
Akımlar ile bu akımların uygulanacağı hastalıkları doğru şekilde ilişkilendirir |
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde planlar. |
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Derse giriş |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
2 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Elektroterapinin tarihçesi |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
3 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Elektrik şoku, Akımın hissedilmesi |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
4 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Elektroterapinin etkileri |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
5 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Uyarımı) |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
6 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Galvanik Akım |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
7 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Faradik Akım |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Sinüzoidal Akımlar |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
10 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Enterferansiyel akımlar |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
11 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Ultrason |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
12 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Rus Akımı |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
13 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Kısa dalga diatermi |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
14 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Uygulama Genel Tekrar |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
15 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Teorik Genel tekrar |
Sözlü Sunum, Soru/Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia. |
Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük (2016) Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Ankara, Hipokrat. |
Low, J., & Reed, A. (2000). Electrotherapy explained: Principles and practice. Oxford: Butterworth-Heinemann |
Krusen,F.H., Kottke,F.J., Ellwood,P.M.(Ed), Handbook Of Physical Medicine And Rehabilitation, Philadelphia : W.B.Saunders C isner, K C. , Colby , L. A Exercise : Foundations & Techniques, Philadelphia: F.A.D.Therapeutic avis, 2002 |
Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
7 |
98 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
1 |
6 |
6 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
4 |
56 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
12 |
12 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
4 |
8 |
TOPLAM |
47 |
0 |
206 |
|
Genel Toplam |
206 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|