TR EN

DAHİLİYE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTP211 DAHİLİYE 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUĞÇE BİLGİÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ADEM AKTÜRK-Dr.Öğr.Üyesi AYGÜN GÜR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İç hastalıkları ve sistemik romatolojik hastalıklar alanında sıklıkla görülen hastalıklarla ilgili temel düzeydeki bilgilerin öğretilmesi.
İçerik: Hematoloji, infeksiyon hastalıkları, endokrinoloji, geriatri, kardiyoloji, göğüs hastalıkları,romatolojide laboratuar tetkikleri, otoantikorlar , artritli hastaya yaklaşım, gastrointestinal ve böbrek hastalıkları, bel ağrılı hastaya yaklaşım, bağ dokusu hastalıkları ve romatolojide kullanılan ilaçlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İç hastalıkları alanına giren temel hastalıkları tanımlar.
İç hastalıkları alanına giren temel hastalıklara yönelik tanısal değerlendirme hakkında bilgi sahibidir.
İç hastalıkları alanına giren temel hastalıklar için tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibidir.
Sistemik romatolojik hastalıkların genel özelliklerini, tanı ve tedavi yöntemlerini öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma İç hastalıklarıyla ilgili temel kavramlar. İnteraktif tekniklerle sunum
2 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Romatolojik Hastalıklar. İnteraktif tekniklerle sunum
3 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Kardiyolojik hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
4 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Hematolojik hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
5 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Geriatrik hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
6 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Bel ağrılı hastaya yaklaşım İnteraktif tekniklerle sunum
7 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Endokrinolojik hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
8 - ARA SINAV -
9 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Göğüs Hastalıkları İnteraktif tekniklerle sunum
10 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Artritli hastaya yaklaşım İnteraktif tekniklerle sunum
11 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma İnfeksiyon Hastalıkları İnteraktif tekniklerle sunum
12 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Gastrointestinal ve böbrek hastalıkları İnteraktif tekniklerle sunum
13 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Bağ dokusu Hastalıkları İnteraktif tekniklerle sunum
14 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Romatolojide kullanılan laboratuvar tetkikleri ve otoantikorlar İnteraktif tekniklerle sunum
15 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Romatolojide kullanılan ilaçlar İnteraktif tekniklerle sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

NETTER İÇ HASTALIKLARI. Maschall .S.Runge,M.Andrew Greganti . Çeviri ed. Serhat Ünal, Muzaffer Demir.Güneş Tıp Kitabevleri (2009)
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ. Prof.Dr.Nuray Enç.İ.Ü.Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi Yayınları. Nobel Tıp Kitabevleri İkinci baskı (2017)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
5
2
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
4
2
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
5
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
5
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
4
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 1 7
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 75
Genel Toplam 75
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0