TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP211 YAZ STAJI 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Zorunlu staj dersi kapsamında öğrencilerin iş deneyimi kazanması, görev ve sorumlulukları, hastane ve işitme merkezi. vs iş yeri, uygulamaları konusunda yetkinlik kazanması ve bilinçlenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca hem teorik hem de pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasını sağlamaktır. Ders, öğrencilere işitme değerlendirmeleri ve odyolojik uygulamalar hakkında derinlemesine bilgi sunmanın yanı sıra, bu bilgilerin klinik ortamda nasıl uygulanacağını öğretmeyi hedefler. Öğrenciler, çeşitli işitme testlerini ve değerlendirme yöntemlerini kullanarak gerçek hasta senaryolarında deneyim kazanır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkili hasta iletişim yöntemlerini gözlemler ve uygular.
Odyometre ve elektroakustik aletlerin kullanılmasını gözlemler ve uygular.
Saf ses işitme eşikleri ölçümünü gözlemler ve uygular.
Odyometride maskeleme prensiplerini gözlemler ve uygular.
Çocuk odyometrisini gözlemler ve uygular.
İmmitansmetrik test yöntemlerini uygular.
Tarama ABR testini uygular.
Yenidoğan işitme protokolünün çeşitli aşamalarını analiz eder, her aşamanın işlevini değerlendirir ve sonuçların kalitesini gözden geçirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
2 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
3 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
4 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
5 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
6 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
7 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
10 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
11 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
12 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
13 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
14 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
15 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akşit, M., (2019)Temel odyolojik testler. Hipokrat Kitabevi.
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri.
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
5
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
4
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
5
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
5
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
3
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
3
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
4
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
3
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 5 8 40
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 4 2 8
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 2 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 12 0 53
Genel Toplam 53
Toplam İş Yükü / 25.5 2,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0