TR EN

İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP103 İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, subjektif odyolojik testlerin uygulanmasında esas olan tekniklerin tartışılması ve bu tekniklerin kuramsal olarak kavranması ve uygulamasının yapılmasıdır.
İçerik: İşitmenin doğru olarak ölçülmesinde önemli olan teknikler ve bu tekniklerin uygulanmasını hedefler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme ölçümünde önemli olan kavramları tanır.
Hava ve kemik yolu işitme eşiklerinin doğru olarak ölçülmesi yapar.
Konuşma testlerini tanımlar ve ölçümünde önemli olan basamakları uygular.
Subjektif test yöntemleri arasındaki korelâsyonu tanır ve test sonucunda bu korelâsyonun varlığını değerlendirir.
Kuramsal olarak öğrendiklerinin uygulamasını yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 LİTERATÜR TARAMA Odyometriye Giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 LİTERATÜR TARAMA İşitmede fizyolojinin periferik sistemin önemi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 LİTERATÜR TARAMA İşitmede fizyolojinin santral sistemin önemi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 LİTERATÜR TARAMA Ses ve sesin fiziksel özellikleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 LİTERATÜR TARAMA Odyometre ve test odasının özelliklerinin tanımlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 LİTERATÜR TARAMA Odyometrik değerlendirme yöntemlerine giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 LİTERATÜR TARAMA İşitme kaybının tipi ve derecelerinin tanınması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 LİTERATÜR TARAMA Konfigürasyonun ve iletişim üzerine etkileri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 LİTERATÜR TARAMA Diyapozon Değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 LİTERATÜR TARAMA Kemik yolu değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 LİTERATÜR TARAMA Konuşma odyometrisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu işitme eşikleri ile konuşma testleri arasındaki korelasyonun tanımlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 LİTERATÜR TARAMA Genel Tekrar Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.
Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
5
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
2
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
4
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
3
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
2
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
3
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
4
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0