Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI103 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı psikoloji bölümü öğrencilerine 1 dönem boyunca; Psikoloji biliminin önemi, işleyişi, tarihi, modern psikolojik yaklaşımlar, araştırma yöntemleri, alandaki düşüncelere yön vermiş ve normal/anormal davranışlara ve psikoterapiye ışık tutmuş olan başlıca kişilik kuramlarının tanıtılmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği: psikolojinin tanımı, tarihi, modern psikolojik yaklaşımlar, psikolojinin alt alanları, psikolojik araştırma yöntemleri, sinir sisteminin yapısı, fizyolojisi, yenidoğan ve çocukluk dönemi kapasiteleri, bilişsel gelişim, ahlak ve yargılamanın gelişimi, kişilik ve kişilik gelişimi ile ilişkili kuramlar, bilinç yapısal ve topografik kuram, benliğin savunma düzenekleri, uyku ve rüyalar, uyku bozuklukları, psikoaktif maddeler, öğrenme kuramları, psikiyatrik muayene ve çeşitli psikiyatrik bozuklukların tanıtımından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan fizyolojisi ve psikolojik olayların işleyişini açıklar. |
Olası patolojik durumları tanıma ve müdahale etme, yönlendirme konusunda bilgi verir. |
Psikiyatrik olarak normal ve normal olmayan ayrımını yapar. |
Farklı psikolojik yaklaşımları birbirinden ayırt eder. |
Bu yaklaşımların; varsayımları, büyüme ve gelişim ile ilgili yaklaşımları, kaygının algılanması ve kaygıyla başa çıkma yollarını karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Psikoloji nedir? Psikolojik Yaklaşımlar nelerdir? | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Modern psikolojik yaklaşımlar nelerdir? Psikolojinin alt alanları nelerdir? Araştırma yöntemleri nelerdir? | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Sinir sisteminin yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Sinir sisteminin yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Psikolojik gelişim | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Kişilik Kuramları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Topografik ve yapısal kuramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | Literatür okuma | Uyku ve rüyalar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
9 | Literatür okuma | Öğrenme kuramları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | - | ARA SINAV | - |
11 | Literatür okuma | Öğrenme kuramları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Psikiyatrik muayene | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Psikiyatrik bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Psikiyatrik bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Psikiyatrik bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Arkadaş Yayınevi. |
PLOTNİK, Rod (2009), Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
ÖZTÜRK, O., AYLIN ULUŞAHIN A., (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Gözden Geçirilmiş ve Yenilenmiş 13. Baskı, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
||||||
2 |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
||||||
2 |
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
|
||||||
2 |
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
||||||
3 |
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
|
||||||
2 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
|
||||||
2 |
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
|
||||||
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |