Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TLP202 | MESLEKİ UYGULAMALAR II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin öğrenim gördükleri meslek dalı ile ilgili almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya koymalarını, iş yerlerindeki uygulamalar ile karşı karşıya gelmelerini sağlamak ve teorik bilgilere ek olarak deneyim kazanmalarını sağlamak. |
İçerik: | Mesleki uygulamalar yapmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Okulda öğrendikleri bilgilerin uygulamalarını yapar. |
Mesleki eğitim alanında gelişimini sağlar. |
Çalışma ortamında üstleri ve altları ile iletişim kurabilir. |
Mesleğindeki uygulamaları iş projelerine uygun olarak yapabilir. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Meslek derslerinin tamamlanması | Staj yeri cihaz tanıtım ve Preanalitik (Numune Alımı Analize Hazırlama) | Uygulama |
2 | Meslek derslerinin tamamlanması | Biyokimya, kan alımı | Uygulama |
3 | Meslek derslerinin tamamlanması | Biyokimya, otoanalizör | Uygulama |
4 | Meslek derslerinin tamamlanması | Biyokimya, idrar analizi | Uygulama |
5 | Meslek derslerinin tamamlanması | İdrarın mikroskobik analizi | Uygulama |
6 | Meslek derslerinin tamamlanması | İdrarda protein testi | Uygulama |
7 | Meslek derslerinin tamamlanması | Kan kültürü | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Meslek derslerinin tamamlanması | Hematoloji, tam kan sayımı | Uygulama |
10 | Meslek derslerinin tamamlanması | Hematoloji, pıhtılaşma testleri | Uygulama |
11 | Meslek derslerinin tamamlanması | Hematoloji, kan gruplandırma | Uygulama |
12 | Meslek derslerinin tamamlanması | Mikrobiyoloji, bakteri ekim yöntemleri | Uygulama |
13 | Meslek derslerinin tamamlanması | Mikrobiyoloji, antibiyotik duyarlılık deneyleri | Uygulama |
14 | Meslek derslerinin tamamlanması | Bakteri boyama uygulamaları | Uygulama |
15 | Meslek derslerinin tamamlanması | Mikroorganizmalarım mikroskobik incelenmesi | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Can, M. Güven, B. Demirtaş S. (2018). Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
Lieberman, M., & Marks, A. D. (2009). Marks' basic medical biochemistry: a clinical approach. Lippincott Williams & Wilkins. |
Küçükbasmacı Ö, Aygün G, Kuşkucu MA (2019). Sağlık Bilimleri için Mikrobiyoloji, Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Fitzgerald C, Nachamkin I (2015).Campylobacter and Arcobacter. In: Manual of Clinical Microbiology. Volume 1. 11th ed. Washington: ASM Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir.
|
5 | |||||
3 |
Alan dışı dersler hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında bireysel çalışma yapabilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslektaşlar, hekimler ve hastalar ile etik çerçevede etkin bir iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Testler için hastadan materyal alma, saklama ve transfer konusunda yeterli beceriyi gösterir.
|
5 | |||||
2 |
Tıbbi laboratuvarda malzemeleri tekniklerine uygun biçimde kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Tıbbi laboratuvarda malzemeleri tekniklerine uygun biçimde bakımını yapar.
|
5 | |||||
4 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar kullanabilme becerisi kazanır.
|
5 | |||||
5 |
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 209 |
Genel Toplam | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |