TR EN

GÖZ HASTALIKLARI VE KONTAKT LENS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OPP208 GÖZ HASTALIKLARI VE KONTAKT LENS II 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ERKAN BULUT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Oftolmolojide muayene yöntemleri ve gözün refraktif durumu, kapak, konjuktiva ve sklera hastalıkları, glokom ve optik sinir hastalıkları, lens ve göz içi cerrahisi, Vitreus, Retina ve Makula hastalıkları, Oftalmolojide lazer. Göz hastalıklarında hikaye alma ve semptomlar, gelişim onomalileri, kapak, gözyaşı sistemi, konjuktiva, üveit, kornea hastalıkları, uvea, retina hastalıkları, optik sinir ve orbita hastalıkları, katarakt, glokom, şaşılık, sistemik hastalıklar ve göz. Göze lokal uygulanan ilaçların sistemik emilimi ve görme üzerine etkilerinin sunulması amaçlanmaktadır.
İçerik: Oftolmolojide muayene yöntemleri ve gözün refraktif durumu, kapak, konjuktiva ve sklera hastalıkları, glokom ve optik sinir hastalıkları, lens ve göz içi cerrahisi, Vitreus, Retina ve Makula hastalıkları, Oftalmolojide lazer. Göz hastalıklarında hikaye alma ve semptomlar, gelişim onomalileri, kapak, gözyaşı sistemi, konjuktiva, üveit, kornea hastalıkları, uvea, retina hastalıkları, optik sinir ve orbita hastalıkları, katarakt, glokom, şaşılık, sistemik hastalıklar ve göz. Göze lokal uygulanan ilaçların sistemik emilimi ve görme üzerine etkileri dersin içeriğinde bulunmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Göz yapısı ve özelliklerinin temel kavramlarını açıklar.
Optik aletlerin kullanımlarını tanımlar.
Optik ürünlerin özelliklerinin teknik alt yapısını açıklar.
Göz hastalıklarını kavrar ve çeşitlerini tanımlar.
Kontakt lensin kullanım alanlarını bilir ve kontakt lens uygulama tekniklerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Göz Anatomisi ve Fizyolojisi, Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Oftolmolojide Muayene Yöntemleri ve Gözün Refraktif Durumu, Oftalmik Muayene, Semiyoloji ve Oftalmolojik Aciller, Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Göz Hastalıklarında Hikaye Alma ve Semptomlar, Gelişim Anomalileri, Kapak, Gözyaşı Sistemi, Kapak ve Konjonktiva Hastalıkları, Konjuktiva ve Sklera Hastalıkları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Lens Hastalıkları ve Orbita Hastalıkları, Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kornea Hastalıkları, Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Glokom, Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Optik Sinir Hastalıkları, Lens ve Göz İçi Cerrahisi, Vitreus, Retina ve Makula Hastalıkları, Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Üvea Hastalıkları & Şaşılık Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Diabetes Mellitus Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kornea Anatomisi ve Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kontakt Lens Muayenesi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kontakt Lens Kullanım Alanları, Kontakt Lens Uygulama Teknikler Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kontakt Lens Terminolojisi Kontakt Lens Tipleri, Kontakt Lens Bakımı, Kontakt Lens Komplikasyonlar-1 Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kontakt Lens Terminolojisi Kontakt Lens Tipleri, Kontakt Lens Bakımı, Kontakt Lens Komplikasyonlar-2 Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

NALÇACIOĞLU, P. (2022). Optik Sinir Anatomisi, Fizyolojisi ve Histolojisi. Güncel Retina Dergisi, 6(2).
ATMACA, F. (Ed.). (2023). Göz Hastalıklarında Güncel Çalışmalar IV. Akademisyen Kitabevi.
Grierson, I. (2000). The eye book: eyes and eye problems explained. Liverpool University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Optik(Test) Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar.
5
2
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
3
3
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.
5
2
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.
4
3
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme.
0
2
Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir.
0
2
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi.
0
2
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma.
3
3
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder.
2
2
Optisyenlik sektörü ile ilgili güncel olayları takip eder.
2
3
Optisyenlik ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası gelişmelere ayak uydurur.
2
4
Sağlık kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar.
5
2
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir.
2
3
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir.
0
2
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir.
5
3
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 20 2 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0