Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HAM689 |
TEZ ÖNERİSİ |
7 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrenciler, danışmanlarıyla işbirliği yaparak, alanlarına özgü bir katkıda bulunma potansiyeli gösteren bir tez önerisi geliştirmeyi amaçlayacaklardır. |
İçerik: |
Bu süreçte, literatür taraması yaparak mevcut bilgiyi değerlendirecek, araştırma soruları belirleyecek, yöntemlerini planlayacak ve sonuçları yorumlayacaklardır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dersin başarıyla tamamlanması, öğrencilere alanlarında bilgi birikimini derinleştirme ve araştırma becerilerini geliştirme fırsatı sunacaktır. |
Öğrenciler, doktora tez çalışmaları için gerekli olan araştırma becerilerini kazanacak ve tez önerisi yazma sürecine hazırlanacaklardır. |
Dersin tamamlanmasıyla öğrenciler, alanlarındaki mevcut araştırmalara katkıda bulunabilecekleri bir tez önerisi geliştirmiş olacaklardır. |
Öğrenciler, literatür taraması yaparak, araştırma sorularını formüle ederek, metodolojiyi planlayarak ve tez önerisini yazarak akademik yazma becerilerini geliştireceklerdir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
2 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
3 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
4 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
5 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
6 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
7 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
10 |
Literatür Taraması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek |
İnternet Taraması |
11 |
Literatür Taraması, İlgili formun doldurulması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek, Doktora tez önerisi formunu doldurmak |
İnternet Taraması |
12 |
Literatür Taraması, İlgili formun doldurulması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek, Doktora tez önerisi formunu doldurmak |
İnternet Taraması |
13 |
Literatür Taraması, İlgili formun doldurulması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek, Doktora tez önerisi formunu doldurmak |
İnternet Taraması |
14 |
Literatür Taraması, İlgili formun doldurulması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek, Doktora tez önerisi formunu doldurmak |
İnternet Taraması |
15 |
Literatür Taraması, İlgili formun doldurulması |
Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek, Doktora tez önerisi formunu doldurmak |
İnternet Taraması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on master's level qualifications, they develop advanced knowledge in his field with analytical thinking competence at the level of expertise and will bring innovation to training science.
arrive at original definitions.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By understanding the interdisciplinary interaction of sports sciences, they reache new and original results for the surface area.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They evaluate and use science with an approach to new information systems and existing practices in education.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
They develop new methods related to applications used in the field of training science, redesigns the methods used in existing applications when necessary, or adapt them for use in different disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses advanced equipment, purpose, technology and software, which determines motor development, sportive performance and conditioning features, and which are needed in the determined measurement equipment, analyzes the obtained data and evaluates the results.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They use scientific research methods and techniques with a high level of skill in order to be able to research, analyze, re-adapt and produce original research results in the field of training science.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using leadership features; plans and organizes activities related to sports activities and organizations with a unique approach in order to reach the national and international level, and develops strategic approaches by taking the initiative to solve possible difficulties.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
They develop new methods that will contribute to the field of performance development and exercise practices and interprets these developments in national and / or international scientific publications.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on the knowledge and skills in the data acquired in the field of training science; Follows with a current approach and critical thinking about the field, solutions with an analytical approach to possible difficulties and centered new ideation and development.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They critically analyze the norms regulating relationships in the field of sports sciences and social life, support their development and behave towards its reorganization in case of need.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Discusses and interprets current developments and studies in scientific meetings and sports organizations held at national and international level in a fluent, understandable and systematic way, by supporting them with quantitative / qualitative data.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
While carrying out studies related to the field; attaches importance to ethical values and legal regulations accepted in social life and supports the development of these values.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
In the light of developments in the field of sports sciences; A sustainable project and work plans with a social content that support the policies of the society in which they live for movement education, exercise and sports habits.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|