Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HAM6901 |
DOKTORA TEZİ |
9 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; öğrencilere araştırmanın amacı, önemi, problem cümlesi, hipotezleri, varsayım ve sayıltılar başlıklarından oluşan giriş bölümünün yazılması ve kuramsal kısmının yazımına ilişin çalışmanın planlanması bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; tezin kuramsal kısmının yazım planlaması, tezin “giriş” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması, tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması, rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Araştırmanın amacını ve önemini açıklar. |
Araştırma genel literatürü inceler. |
Araştırma konusu ile ilgili çalışmaları sınıflandırır. |
Araştırmanın amacını belirleyen unsurları tartışır. |
Araştırmanın giriş bölümünü tez yazım kılavuzu kurallarına uygun olarak yazar. |
Araştırmanın kuramsal kısmının yazımına ilişkin çalışmayı planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tezin kuramsal kısmının yazım planlaması |
Tartışma Yöntemi |
2 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Tezin “giriş” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
3 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Tezin “giriş” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
4 |
Konu ile ilgili makale okuma |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
5 |
Konu ile ilgili makale okuma |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
6 |
Literatür tarama |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
7 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
10 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
11 |
Literatür taraması |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
12 |
Literatür taraması |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
13 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
14 |
Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme |
Tezin “genel bilgiler” bölümünün yazılması ve literatür tarama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
15 |
Sunum Hazırlama |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme |
Bireysel çalışma yöntemi, tartışma yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve antrenman bilimine yenilik getirecek
özgün tanımlara ulaşır.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanındaki yeni bilgileri ve güncel uygulamaları sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır,
elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini üst düzeyde bir beceri ile kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Performans gelişimi ve egzersiz uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yeni yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje
ve çalışmalar planlar
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|