Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HAM6904 |
DOKTORA TEZİ |
15 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; öğrencilere, kendi bilimsel çalışmalarına ait araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası toplantılarda savunma, elde ettiği araştırma sonuçlarına dayalı olarak öneriler sunma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Tezin “tartışma” bölümünün yazımının planlanması
Araştırma sonuçları ile ilgili yapılmış benzer çalışmaların incelenmesi, araştırma sonuçları ile literatür sonuçlarının ilişkilendirilerek tartışma ve sonuç bölümünün yazılması, öneriler bölümünün yazılması ve ppt sunumunun hazırlanması, kaynakça bölümünün düzenlenmesi ve ppt sunumunun hazırlanması, ppt sunumunun hazırlanması ve sunum provasının yapılması, doktora tezinin sunumu konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlara yönelik çözüm geliştirir. |
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. |
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını gerekli durumlarda eleştirir. |
Kendi bilimsel çalışmalarına ait araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası toplantılarda savunur. |
Elde ettiği araştırma sonuçlarına dayalı olarak öneriler sunar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tezin “tartışma” bölümünün yazımının planlanması |
Tartışma Yöntemi |
2 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Araştırma sonuçları ile ilgili yapılmış benzer çalışmaların incelenmesi |
Bireysel çalışma yöntemi |
3 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Araştırma sonuçları ile ilgili yapılmış benzer çalışmaların incelenmesi |
Bireysel çalışma yöntemi |
4 |
Konu ile ilgili makale okuma |
Araştırma sonuçları ile ilgili yapılmış benzer çalışmaların incelenmesi |
Bireysel çalışma yöntemi |
5 |
Konu ile ilgili makale okuma |
Araştırma sonuçları ile ilgili yapılmış benzer çalışmaların incelenmesi |
Bireysel çalışma yöntemi |
6 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme |
Araştırma sonuçları ile literatür sonuçlarının ilişkilendirilerek tartışma ve sonuç bölümünün yazılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
7 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme |
Araştırma sonuçları ile literatür sonuçlarının ilişkilendirilerek tartışma ve sonuç bölümünün yazılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Araştırma sonuçları ile literatür sonuçlarının ilişkilendirilerek tartışma ve sonuç bölümünün yazılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
10 |
Literatür taraması |
Öneriler bölümünün yazılması ve ppt sunumunun hazırlanması |
Bireysel çalışma yöntemi |
11 |
Literatür taraması |
Kaynakça bölümünün düzenlenmesi ve ppt sunumunun hazırlanması |
Bireysel çalışma yöntemi |
12 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Ppt sunumunun hazırlanması ve sunum provasının yapılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
13 |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma |
Ppt sunumunun hazırlanması ve sunum provasının yapılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
14 |
Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme |
Ppt sunumunun hazırlanması ve sunum provasının yapılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
15 |
Sunum Hazırlama |
Doktora tezinin sunumu |
Bireysel çalışma yöntemi, tartışma yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve antrenman bilimine yenilik getirecek
özgün tanımlara ulaşır.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanındaki yeni bilgileri ve güncel uygulamaları sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır,
elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini üst düzeyde bir beceri ile kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Performans gelişimi ve egzersiz uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yeni yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje
ve çalışmalar planlar
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|