Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
KPY524 | BİLİŞSEL TERAPİ EĞİTİMİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. NURHAN FISTIKCI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, Bilişsel Davranış Terapileri hakkında öğrencilere detaylı teorik ve pratik altyapıyı sağlamak ve böylelikle öğrencilerin danışman olarak işlevselliklerini artırmaktır. |
İçerik: | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi, Terapi Seansının Yapısı, Terapide Kullanılan Bilişsel ve Davranışçı Teknikler, Vaka Formülasyonu, Terapi Sürecinin Değerlendirilmesi ve Vaka Analizlerinin İncelenmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilişsel Davranışçı Kuramın temel kavramlarını bilir. |
Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini tanır. |
Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi ve Günümüzdeki Durumu | - |
2 | - | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Belirgin Özellikleri | - |
3 | - | Bilişsel Davranışçı Terapide Terapötik İlişkiler | - |
4 | - | Terapi seansının yapısı | - |
5 | - | Değerlendirme ve Formülasyon | - |
6 | - | Otomatik düşünce ve duyguların ayrıştırılması | - |
7 | - | Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve yanıtlanması | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Ara inanlar ve temel inançların belirlenmesi ve yeniden düzenlenmesi | - |
10 | - | Sokratik Sorgulama | - |
11 | - | İmgeleme ve ev ödevleri | - |
12 | - | Maruz Bırakma ve Alıştırma Teknikleri | - |
13 | - | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | - |
14 | - | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | - |
15 | - | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Türkçapar, H. (2007). Bilişsel Terapi - Temel İlkeler ve Uygulama, HYB Yayıncılık, Ankara |
Beck, A. T. (2005). Bilişsel Terapi ve Duygusal Bozukluklar, Litera Yayıncılık, İstanbul |
Beck, J. S. (2014). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul |
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Barışkın, E. (Ed.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımlılık Psikolojisi ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir.
|
||||||
2 |
Bağımlılık Psikolojisi alanında sorunları tanımlar ve çözüm üretir.
|
||||||
3 |
Psikoloji ile ilgili teorik bilgileri ve onlarla ilgili konuları tanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımlılık Psikolojisi kuramlarını değerlendirir.
|
||||||
2 |
Bağımlılık Psikolojisi alanında normal ve anormal davranışları ayırt eder.
|
||||||
3 |
Bağımlılık Psikolojisi alanında bilimsel araştırmalar yapar ve rapor hazırlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımlılık Psikolojisi disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Psikoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
|
||||||
3 |
Psikolojik bilgiyi bilimsel kaynakları kullanarak analiz eder.
|
||||||
4 |
Bağımlılık Psikolojisi ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişkileri yordar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımlılık Psikolojisi alanında değerlendirme için gerekli ölçme araçlarını kullanır.
|
||||||
2 |
Bağımlılık Psikolojisi alanında çeşitli deneyler yürütür.
|
||||||
3 |
Psikolojik testleri kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışır veya takım çalışması yapar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir.
|
||||||
3 |
Psikoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda bilimsel ve etik davranır.
|
||||||
4 |
Psikolog olarak topluma model olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımlılık Psikolojisi ve diğer toplum bilim alanları arasında ilişki kurar.
|
||||||
2 |
Bağımlılık Psikolojisi alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
||||||
3 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder.
|
||||||
4 |
Bağımlılık Psikolojisi ile ilgili gelişmeleri izler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımlılık Psikolojisi alanıyla ilgili sorunları çözmek için gerekli iletişimi kurar.
|
||||||
2 |
Bağımlılık Psikolojisi alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini fark eder.
|
||||||
3 |
Bilgisayar programı (SPSS) anlamlı düzeyde kullanabilme ve alanıyla ilgili bilgiye erişmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek için yabancı dili yeterli düzeyde kullanabilme.
|
||||||
4 |
Psikolojiye uygun etik anlayışı kazanır.
|
||||||
5 |
Bağımlılık Psikolojisi ile ilgili sosyal projelerde görev alır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
||||||
2 |
Bağımlılık Psikolojisi alanıyla ilgili etkinlik düzenler ve yönetir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 6 | 36 |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 4 | 4 | 16 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |