Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GCY526 |
GÜVENLİK LİDERLİĞİ VE YÖNETİM |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. EMİNE AKÇADAĞ ALAGÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amaçları arasında; güvenlik ve yönetim ilişkisinin analiz edilmesi, güvenlik paradigması içerisinde kurumların değişen yapısının, karar alma mekanizmalarının gelişim sürecinin incelenmesi, kurum kültürünün ortaya konulması, takım çalışmasında, kriz ve çatışma yönetiminde lider ve liderliğin etkisi ve lider yöneticinin genel değerlendirmesi yer almaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriğinde; güvenlik kavramının irdelenmesinin yanı sıra, yönetim kuramlarının gelişimi ve yönetim fonksiyonları süreci, lider yöneticiliğin değerlendirilmesi, kriz yönetimi, çatışma yönetimi olgularının yönetime etkisi ile motivasyon ve mobbing kavramlarının, kurum ve lider ölçeğinde ilişkileri yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Güvenlik olgusunun irdelenmesi, iç ve dış güvenliğin analiz edilmesi |
Kurumsal İletişimde yer alan mekanizmaların incelenmesi |
Yönetim Kuramlarının analiz edilmesi |
Lider, Yönetici ve Lider Yöneticilik farklarının ve özelliklerinin ortaya konması |
Kriz Yönetimi, Çatışma, Yönetimi ve liderlik ilişkisinin değerlendirilmesi |
Motivasyon ve Mobbing kavramlarının yönetim ve liderlik bağlamında analitik olarak incelenmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Güvelik Olgusunun Kavramsal Çerçevesi |
- |
2 |
- |
Kurum (Örgüt) Kavramı ve yapısı |
- |
3 |
- |
Kurumsal İletişim |
- |
4 |
- |
Kurum Kültürü ve Liderlik |
- |
5 |
- |
Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi |
- |
6 |
- |
Yönetim Kuramları |
- |
7 |
- |
Yönetim Fonksiyonları ve Süreci |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Lider, Yönetici ve Lider Yöneticilik |
- |
10 |
- |
Takım Çalışması ve Liderlik |
- |
11 |
- |
Kriz Yönetimi ve Liderlik |
- |
12 |
- |
Çatışma Yönetimi ve Liderlik |
- |
13 |
- |
Çalışanların Motivasyonu, Duyguların Yönetimi ve Liderlik |
- |
14 |
- |
Mobbing ve Mobbingle Mücadele Yöntemleri |
- |
15 |
- |
Genel Değerlendirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Adair, John, Etkili Liderlik - Liderlik Kabiliyeti Nasıl Geliştirilir, Babali Kültür Yayıncılığı, İstanbul, 2004 |
Akgemci, Tahir ve H. K. Güleş, İşletmelerde Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2009 |
Okay Ayla ve Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2001 |
Peltekoğlu, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım A.Ş, İstanbul,2001 |
Severin, J. Werner ve J.W. Tankard İletişim Kuramları- Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir,1994 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güvenlik Çalışmaları alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güvenlik Çalışmaları alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmişten günümüze risk, tehdit ve güvenlik algıları arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güvenlik Çalışmaları alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
12 |
12 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
2 |
26 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
9 |
27 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
6 |
12 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|