Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISY542 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Örgütlerde insan faktörünü, yönetim, motivasyon, verimlik, yabancılaşma, stres, algı, fordist üretim sistemi, post-fordist üretim sistemi vb. açısından örgüt kültürüyle de ilişkilendirip inceleyerek, alandaki bilgilerin bu kapsamda analiz edilmesi ve tartışılması yoluyla yetkinlik kazandırmayı sağlamak. |
İçerik: |
Örgütlerde insan faktörü temel alınarak, örgüt kültürü açısından dersin hedefleri kapsamında incelenmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Örgütsel davranışın ve örgüt kültürünün tarihsel süreçteki gelişimini bilir. |
Esnek üretim sistemleri ve kalite yönetim sistemleri ile örgütsel davranış ve kültürü arasındaki ilişkiyi tartışabilir. |
Örgütsel davranıştaki yeni yaklaşımları tartışabilir. |
Örgüt kültürü ve insan psikolojisi üzerine tartışabilir. |
Liderlik modelleri ve örgütsel davranış, örgüt kültürü üzerine tartışabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Örgütsel davranış ve örgüt kültürünün ilgi alanı, Temel Kavramları |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
2 |
- |
Örgütsel davranışın tarihsel gelişimi ve Yeni Yaklaşımlar |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
3 |
- |
Örgüt içinde Birey ve Kişilik |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
4 |
- |
Örgütlerde Tutumlar ve Önyargı |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
5 |
- |
Örgüt Kültürü |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
6 |
- |
Örgütsel İletişim |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
7 |
- |
Örgütsel Bağlılık, Adalet ve İşten Uzaklaşma Davranışları |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Örgütsel Vatandaşlık Davranışı |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
10 |
- |
Duygusal Emek |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
11 |
- |
Örgütsel Sessizlik ve Nepotizm |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
12 |
- |
Tükenmişlik, Psikolojik Yıldırma, Cam Tavan vb. çalışma yaşamındaki sendromlar. |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
13 |
- |
İşkoliklik Kavramı |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
14 |
- |
Yabancılaşma ve Örgütsel Yaşamda Yalnızlık |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
15 |
- |
Final |
Anlatım-Tartışma ve Slayt Sunumu |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Understanding Organizational Culture, Mats Alvesson, Published by SAGE Library in Business and Management. |
Organizational Culture and Leadership, Edgar H. Schein, Published by Jossey-Bass, A Wiley Imprint. |
Eren, E. (2014) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayıncılık. |
Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2013) Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
Tutar, H. (2016) Örgütsel Davranış. Ankara: Detay Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmişten günümü işletme yönetimine ilişkin olgular arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İşletme alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
İşletme alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İşletme alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Ara Sınav |
5 |
3 |
15 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
69 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|