Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISY505 |
GLOBAL PAZARLAMA YÖNETİMİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders pazarlama planının önemli noktalarında yoğunlaşarak özellikle pazarlama çevresi, stratejisi ve içeriği konularına değinmektedir. |
İçerik: |
Derste işlenen bazı temel başlıklar: pazarlama stratejisi süreci, stratejik yönetimde pazarlamanın rolü, pazarlama ve pazarlama planı, pazarlama amaçları, pazarlama denetimi, iç ve dış pazar analizi, pazarlama stratejilerinin tanımlanması, stratejilerin ve marketlerin gruplandırılması, hedef market, ürünün konumlandırılması, pazarlama planlarının uygulanması, pazarlama planının süreçte uygulanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Pazarlama stratejilerini bilir |
Stratejik pazarlamanın amaçlarını anlar |
Stratejik pazarlama planını uygulayabilir |
Pazarlama stratejileri konusunda kendini geliştirir |
Farklı pazarlama tekniklerini analiz ederek bu teknikleri pazara uygulayabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Global Pazarlama Yönetimine Giriş |
- |
2 |
- |
Global Pazarlamada Ekonomik Çevre |
- |
3 |
- |
Global Pazarlamada Ticari Çevre |
- |
4 |
- |
Global Pazarlamada Sosyo-Kültürel Çevre |
- |
5 |
- |
Global Pazarlamada Politik-Yasal Çevre |
- |
6 |
- |
Global Pazarlamada Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi |
- |
7 |
- |
Global Pazarlamada Ürün ve Marka Kararları |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Global Pazarlamada Fiyat |
- |
10 |
- |
Global Pazarlamada Dağıtım |
- |
11 |
- |
Global Pazarlamada İletişim |
- |
12 |
- |
Global Pazarlamada Pazara Giriş Yöntemleri-1 |
- |
13 |
- |
Global Pazarlamada Pazara Giriş Yöntemleri-2 |
- |
14 |
- |
Global Pazarlama Araştırması |
- |
15 |
- |
Genel Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazazarlama Yönetimi Teori, Uygulama ve Örnek Olaylar, 9.Baskı, Beta Yayınevi
Cateora, P.R., Money R.B., Gilly, M.C. & Graham, L.J. (2019). International Marketing, 18th Ed., Mc Graw Hill Education
Hollensen, S. (2017). Global Marketing, Pearson |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmişten günümü işletme yönetimine ilişkin olgular arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
İşletme alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
İşletme alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
İşletme alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
3 |
15 |
45 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
21 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|