Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EBA518 |
CAPITAL MARKETS, FINANCIAL DERIVATIVES AND BUSINESS FINANCE |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İşletmelerde finansal yönetim temel olarak iki alanı kapsamaktadır. Bunlar sırasıyla; işletme sermayesi yönetimi ve yatırım yönetimi olarak anılmaktadır. Bu iki finansal yönetim alanında işletmeler temel olarak paranın zaman değeri, işletmenin beklenen getirisi ve finansal varlıkların beklenen getirilerini kullanarak finansal kararlarını almaktadırlar. Dolayısıyla bu ders, bu kavramları öğrencilere teorinin yanı sıra uygulamalı olarak anlatır. |
İçerik: |
Finansal yönetim ve fonksiyonları, Finansal yönetim süreci, paranın zaman değeri, finansal analiz, finansal planlama ve kontrol, başabaş ve kaldıraç analizleri, çalışma sermayesi konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Finansal Yönetimin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Firmaların finansal kararlarında değerlendirmelerde bulunur. |
Finansal analiz ve tahmin ile sermaye yapısı konuları üzerinde analiz yapabilir. |
Şimdiki değer, sermaye bütçelemesi ve risk fiyatlaması konusunda bilgi sahibi olur. |
Finansal yönetim işlevlerini firmalara uygulayabilme ve değerlendirme yapabilme yetkisine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Finansal Yönetimin Fonksiyonları ve İşletmelerin Amaçları |
Sözlü Anlatım |
2 |
- |
İşletme Türleri |
Sözlü Anlatım |
3 |
- |
Finansal Sistem ve İşleyişi |
Sözlü Anlatım |
4 |
- |
Paranın Zaman Değeri |
Sözlü Anlatım |
5 |
- |
Finansal Analiz |
Sözlü Anlatım |
6 |
- |
Başabaş ve Kaldıraç Analizi |
Sözlü Anlatım |
7 |
- |
Finansal Planlama ve Kontrol |
Sunum |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Çalışma Sermayesi Yönetimi |
Sunum |
10 |
- |
Yabancı Kaynaklar ve Özkaynaklar |
Sözlü Anlatım |
11 |
- |
Sermaye Yapısı Kararları |
Sözlü Anlatım |
12 |
- |
Sermaye Maliyeti |
Sözlü Anlatım |
13 |
- |
Sermaye Piyasaları |
Sözlü Anlatım |
14 |
- |
Türev Piyasalar ve Ürünler I |
Sözlü Anlatım |
15 |
- |
Türev Piyasalar ve Ürünler II |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Aydın, N., Naşar, M. Ve Coşkun, M., Ekim 2010, Finansal Yönetim, Detay yayıncılık. |
Akgüç, Ö., 2010, “Mali Tablolar Analizi”, Avcıol Basım Yayın, 14. Baskı. |
Apak, S. Ve Demirel, E., Ocak 2010, “Finansal Yönetim Cilt 2: Finansal Tablolar Analizi ve Yatırım Yönetimi”, Papatya Yayıncılık, Birinci Baskı. |
Berk, N., 2010, “Finansal Yönetim”, Türkmen Kitabevi, 10. Baskı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmişten günümü işletme yönetimine ilişkin olgular arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İşletme alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
İşletme alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İşletme alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
3 |
3 |
9 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
55 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|