TR EN

SPOR PEDAGOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SPSA520 SPOR PEDAGOJİSİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ SERİN YAMAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere; Sportif tekniğin öğretilmesi aşamasında öğretim yöntemlerini kullanma ve öğrenme sürecini öğrenme ilkeleri çerçevesinde değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; Alanın tanımı ve Eğitim temel kavramları, Beden eğitimi ve sporun temel ilkeleri, Felsefe ve Spor Eğitim Felsefesi, Spor Kavramına farklı yaklaşımlar, Spor etkinliklerinin amaç sınıflandırması, Spor Dalları öğrenimi Antrenörlük Felsefesi, hedefleri ve tarzları, Etkin antrenör, antrenör hazırlama süreci ve antrenör analizi, Spor Eğitiminde rekabetçi, bireysel ve işbirliği yaklaşımları, Öğrenme çerçevesi oluşturma, sürdürme ve teknoloji kullanımı, Öğrencilerle iletişim kurma ve iletişim sürecini kolaylaştırma, Öğreten ve Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Sporda Öğretim Yöntem, Teknik ve Stratejileri, Becerilerin Gösterim ve Modellemesi konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eğitim, beden eğitimi ve spor alanına ilişkin temel kavramları ve ilkeleri açıklar.
Bir sportif tekniğin öğretilmesi aşamasında öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
Spor eğitiminde yer alan rekabetçi, bireysel ve işbirliği yaklaşımlarını inceler(4) ve olumlu- olumsuz yönlerini tartışır.
Öğrenme çerçevesinin oluşturulması, sürdürülebilmesi ve öğrenci ile iletişim süreçlerini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Alanın tanımı ve Eğitim temel kavramları Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum
2 Konuya ilişkin kitap okuma Beden eğitimi ve sporun temel ilkeleri Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Felsefe ve Spor Eğitim Felsefesi, Spor Kavramına farklı yaklaşımlar Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum, tartışma
4 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor etkinliklerinin amaç sınıflandırması Anlatım, Soru cevap,Tartışma, Beyin fırtınası)
5 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor Dalları öğrenimi Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum, tartışma
6 Görsel ve yazılı literatür tarama Antrenörlük Felsefesi, hedefleri ve tarzları Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum, tartışma
7 Görsel ve yazılı literatür tarama Etkin antrenör, antrenör hazırlama süreci ve antrenör analizi Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor Eğitiminde rekabetçi, bireysel ve işbirliği yaklaşımları Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum, tartışma
10 Görsel ve yazılı literatür tarama Öğrenme çerçevesi oluşturma, sürdürme ve teknoloji kullanımı Anlatım, Soru cevap yöntemi, görsel sunum, tartışma
11 Görsel ve yazılı literatür tarama Öğrencilerle iletişim kurma ve iletişim sürecini kolaylaştırma Anlatım, Tartışma, Örnek olay incelemesi,
12 Görsel ve yazılı literatür tarama Öğreten ve Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar Anlatım, Tartışma, Örnek olay incelemesi,
13 Video izleme ve örnek hareket analizi inceleme Sporda Öğretim Yöntem, Teknik ve Stratejileri Anlatım, Soru cevap, Örnek olay incelemesi,
14 Video izleme ve örnek hareket analizi inceleme Sporda Öğretim Yöntem, Teknik ve Stratejileri Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Örnek olay incelemesi, takım- grup çalışması
15 Video izleme ve örnek hareket analizi inceleme Becerilerin Gösterim ve Modellemesi Rapor hazırlama ve/veya sunma, Rol oynama/Dramatizasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara.
Mosston M.ve Ashworth, S. Çev. Demirhan, G. Tüzemen, E. (2009). Beden Eğitimi Öğretimi, Ankara.
Topkaya, İ. (2011). Hareket, Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri.
Armour, K. (2011). Sport Pedagogy: An İntroductionfor teaching and coaching. UK.
Armour, K. (2014). Pedalogogical Cases in Physical Education and Youth Sport. UK.
Ulaş, M. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Sürecinde Pedagojik Problemler ve Çözüm Önerileri.
Light, R. Harvey, S. (2020) Applied Positive Pedagogy in Sport Coaching. USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgileri analitik bir yaklaşımla derinleştirir ve uzmanlık seviyesinde geliştirir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimleri alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve alana dair güncel bilgileri farklı açılardan tartışır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimi alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeydeki bilgileri ve güncel uygulamaları etkili bir şekilde kullanır.
3
2
Antrenman bilimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, alana yönelik yeni yöntem ve uygulamalar geliştirir ya da var olan uygulamaları yeniden tasarlar.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimi alanı uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
4
2
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hareket ve Antrenman Bilimleri alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliği
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak, alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetleri ve müsabaka analizi uygulamalarında ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve bilgisayar yazılımlarını ileri düzeyde kullanır ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
3
2
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir.
3
3
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve sportif organizasyonlarda güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimi alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri savunur ve bu değerleri öğretir.
4
2
Antrenman bilimi alanına ilişkin güncel uygulamaları analiz eder, elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirir ve yeni yöntemler geliştirir.
5
3
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanmasına yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje ve çalışmalar planlar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 2 3 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 3 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 3 12
Ödev 4 3 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0