Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HAM504 |
SPOR KULÜPLERİNDE GRUP SÜREÇLERİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sporda başarılı olabilmenin önemli öğelerinden birisi; yetenekli çocuk ve gençleri çıkarıp, yeteneklerini geliştirmek ve onları elit sporcu olarak yetiştirmektir. Bu düşünceden hareketle, her ülke ve her spor dalı; yetenekli olan gençleri bulup çıkardığı ve onları yönlendirip geliştirdiği bir program geliştirmiştir. Sporda başarılı olan ülkelerin hemen hemen tümünde yetenek modeli olduğu görülmektedir. Ancak yetenek modelinin, yeteneğin bulunmasına ve geliştirilmesine ilişkin bir kısım özellik ve kriterleri içermesi gerekmektedir. Öncelikle, yeteneğin erken yaşlarda ve çok sayıda çocuk içerisinden taranarak bulunmalıdır. |
İçerik: |
Sporsal yeteneği erken tanıyabilme |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sporda yeteneğin tanımını açıklayabilme, |
Yeteneği fizyolojik olarak anlayabilme, |
Sporda yetenek seçimlerini kavrayabilme, |
Sporda yetenek göstergelerini öğrenebilme, |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Sporsal yetenek nedir? |
- |
2 |
- |
Sporsal yeteneğin erken tanınması. |
- |
3 |
- |
Temel verim faktörlerinin yardımı ile eleme ve seçme. |
- |
4 |
- |
Boy ve vücut ağırlığı. |
- |
5 |
- |
Koşma hızı, dayanıklılık ve koordinasyon |
- |
6 |
- |
Oyundaki yetenek, sporsal beceriklilik. |
- |
7 |
- |
Sporcunun geçmişi hakkında bilgi. |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yetenek göstergeleri |
- |
10 |
- |
Genel tekrar |
- |
11 |
- |
Çocukların .anatomik ve fizyolojik özellikleri. |
- |
12 |
- |
Yetenek testleri ve ölçümler. |
- |
13 |
- |
Objektif testler |
- |
14 |
- |
Subjektif testler |
- |
15 |
- |
Ders konusu ile ilgili bilimsel literatür inceleme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. AÇIKADA, C. ,ERGEN,E.: “Bilim ve Spor”, Büro-tek Ofset Matbaacılık, Ankara, 1990. |
2. BLUCHEL, K. : Das Grosse Sport Buch . Münih. 1983 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgileri analitik bir yaklaşımla derinleştirir ve uzmanlık seviyesinde geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimleri alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve alana dair güncel bilgileri farklı açılardan tartışır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeydeki bilgileri ve güncel uygulamaları etkili bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Antrenman bilimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle
bütünleştirerek yorumlar, alana yönelik yeni yöntem ve uygulamalar geliştirir ya da var olan
uygulamaları yeniden tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanı uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hareket ve Antrenman Bilimleri alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliği
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak,
alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetleri ve müsabaka analizi uygulamalarında ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji
ve bilgisayar yazılımlarını ileri düzeyde kullanır ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve sportif organizasyonlarda güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri savunur ve bu değerleri öğretir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanına ilişkin güncel uygulamaları analiz eder, elde edilen sonuçları kalite
süreçleri kapsamında değerlendirir ve yeni yöntemler geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanmasına yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje ve çalışmalar planlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
2 |
3 |
6 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
4 |
3 |
12 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
4 |
3 |
12 |
Ödev |
4 |
3 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
2 |
3 |
6 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
13 |
3 |
39 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
52 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|