Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
INF530 | FOTOELASTİSİTE İLE GERİLME ANALİZİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yapı Mekaniğinde kullanılacak deneysel metotları tanıtmak ve uygulamak |
İçerik: | Gerilme analizini Fotoelastisite Metodu ile gerçekleştirmek |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mukavemet konularını (gerilme) deneysel olarak gerçekleştirmek |
Çözümü Mukavemet bilgileri ile yapılamayan sistemlere bir çözümgetirmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Fotoelastisite Metodu ile ilgili ilk bilgileri vermet | Derste anlatım ve Uygulama |
2 | - | Işık Teorisi, ışığın çift kırılması, ışığın dalga hareketi | " |
3 | - | Işığın polarizasyonu, polaraid filtreler | " |
4 | - | Düzlem polarizörler | " |
5 | - | Dalga plakları | " |
6 | - | Düzlem polarizörle dalga plağının kombinasyonu | " |
7 | - | Fotoelastisite Teorisi | " |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Düzlem polariskopta yüklenmiş bir modelin incelenmesi | " |
10 | - | Dairesel polariskopta yüklenmiş bir modelin incelenmesi | " |
11 | - | Model malzemeleri, Benzerlik Kanunları | " |
12 | - | İzokromatlar | " |
13 | - | " | " |
14 | - | İzoklinler | " |
15 | - | " | " |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
[1] M. Bakioğlu, “Statik Mukavemet”, Beta Yayınları, (2007). [2] O. Yazıcıoğlu, C. Güngör, R. Yazıcıoğlu, “Makine Elemanları”, Nobel Yayınları, (2006). [3] H. Binici, “Çözümlü Mukavemet”, Dilara Yayınevi, (2004). [4] B. Çevik, A. Özer, Y. Özçatalbaş, “Köşe Kaynaklarında Oluşturulan Gerilmelerin Fotoelastisite Yöntemiyle Analizi”, The Sixth International Advanced Technologies Symposium, (2011). [5] F. Kafkas, Ç. Karatas, A. Sozen, E. Arcaklioglu, S. Saritas, Materials and Design, 28 (2007) 2431, [6] M. Honner, P. Litos, M. Svantner, Infrared Physics & Technology, 45 (2004) 131. [7] J.W.H. Price, A.Z. Paradowska, et. all., International Journal of Mechanical Sciences, 50 (2008) 513. [8] O. Azeloğlu, İ. Keskin, M. Bayraktar, Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 4 (2008) 41. [9] Vishay, TN-702-2, (2005), “Introduction to Stress Analysis by the PhotoStress® Method”, Vishay Micro-measurement, 1-14. [10] B. Çevik, “Kaynaklı birleştirmelerin mekanik özelliklerine kalıcı gerilmelerin etkisinin deneysel olarak belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,7-11, 30-36, 73-88, (2009). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği alanındaki ileri seviyede karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar ve formüle eder.
|
5 | |||||
2 |
Matematik, Fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği alanlarında edinmiş olduğu bilgilerini geliştirir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinir.
|
4 | |||||
2 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde, çağın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımlarını kullanır.
|
3 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
1 | |||||
4 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi edinir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje yönetim ve uygulamasında planlama ve kontrol tekniklerini uygular.
|
0 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisliği alanında sahip olduğu temel bilgiyi uygulamaya dönüştürür.
|
3 | |||||
3 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır..
|
2 | |||||
4 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi edinir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak takımlarda sorunları çözmek için sorumluluk alır.
|
1 | |||||
2 |
Mühendislik problemlerinin çözümü ve uygulanmasında sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
|
0 | |||||
3 |
Mesleki etik sorumluluğunun bilincine sahiptir.
|
1 | |||||
4 |
Takım liderliği yapabilir.
|
0 | |||||
5 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması yapar.
|
4 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisligi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır.
|
3 | |||||
3 |
Bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinlerarası takımlarda çalışır.
|
2 | |||||
2 |
Bir grup içerisinde kendini ve fikirlerini açık şekilde ortaya koyar.
|
1 | |||||
3 |
Kendi dilinde ve alanında geçerli olan en az bir yabancı dilde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.
|
3 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisliği alanında yayınlanmış bir makaleyi okur ve yorumlar.
|
4 | |||||
3 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 24 | 96 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |