Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY518 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HAVVA SAĞLAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DERYA KAVGAOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kuram ve uygulamada program geliştirme süreçlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Program geliştirme sürecinin temel kavramları ve uygulama ilkeleri ile erken çocukluk dönemine yönelik programların bu prensipler çerçevesindeki analizi çalışmalarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Program geliştirmenin temel kavramlarını açıklar. |
Program geliştirme yaklaşımlarını amaçlarına göre kategorize eder. |
Program geliştirme ilkelerini değerlendirir. |
Program modellerinin temel varsayımlarını değerlendirir. |
Bir program kılavuzunu program geliştirme öğelerine göre açıklar. |
Erken çocukluk dönemi için program tasarısı taslağı düzenler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma ve araştırma gruplarının oluşturulması; Program Geliştirmenin Temel Kavramları; Programı Tasarısının Öğeleri / Hedefler, Kapsam, Eğitim ve Sınama Durumları | Anlatım, soru-cevap, program okur-yazarlığı değerlendirme etkinliği |
2 | Literatür tarama, grup araştırması | Öğrenme ve Öğretim Sürecinin İlkeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Literatür tarama, grup araştırması | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, kavram haritası |
4 | Literatür tarama, grup araştırması | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, kavram haritası |
5 | Literatür tarama, grup araştırması | Eğitim Programlarının Felsefi Temelleri ve Başlıca Eğitim Akımları | Anlatım, beyin fırtınası, eğitim inançları değerlendirme etkinliği |
6 | Literatür tarama, grup araştırması | Erken Çocukluk Program Yaklaşımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | - | Ramazan Bayramı | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, grup araştırması | Öğretim Etkinliğini Yönetme ve Gerçekleştirme Becerileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | - | 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı | - |
11 | Doküman inceleme | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Güncellenen Kapsamı, Programının Analizi I (Planlama – Uygulama Süreçleri) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Doküman inceleme | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi I (Değerlendirme – Uygulama Ekleri) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Proje tabanlı öğrenme, grup araştırması | Grup sunumları [Montessori / Waldorf Semineri] Grup sunumları [Reggio Emilia / High Scope Semineri] | Grup araştırması |
14 | Proje tabanlı öğrenme, grup araştırması | Grup sunumları [Head Start / Bank Street Semineri] Grup sunumları [Orman Okulları Semineri] | Grup araştırması |
15 | Proje tabanlı öğrenme, grup araştırması | Final öncesi değerlendirme | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çelik, N., Daşcan, Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. |
MEB, 2024. Okul Öncesi Eğitim Programı. [https://ttkb.meb.gov.tr/] |
MEB, 2024. Okul Öncesi Öğretmen Kılavuz Kitapları. [https://ttkb.meb.gov.tr/] |
MEB, 2024. Aile Eğitim Rehberi. [https://ttkb.meb.gov.tr/] |
Zembat, R. Tunçeli, H.İ., Yavuz E. A. 2019. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | ||
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
|
4 | |||||
3 |
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
|
4 | |||||
5 |
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
|
5 | |||||
4 |
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
|
5 | |||||
5 |
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
|
4 | |||||
3 |
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
|
5 | |||||
5 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
5 | |||||
6 |
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
4 | |||||
7 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 84 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |