TR EN

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY518 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HAVVA SAĞLAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DERYA KAVGAOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kuram ve uygulamada program geliştirme süreçlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik: Program geliştirme sürecinin temel kavramları ve uygulama ilkeleri ile erken çocukluk dönemine yönelik programların bu prensipler çerçevesindeki analizi çalışmalarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Program geliştirmenin temel kavramlarını açıklar.
Program geliştirme yaklaşımlarını amaçlarına göre kategorize eder.
Program geliştirme ilkelerini değerlendirir.
Program modellerinin temel varsayımlarını değerlendirir.
Bir program kılavuzunu program geliştirme öğelerine göre açıklar.
Erken çocukluk dönemi için program tasarısı taslağı düzenler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma ve araştırma gruplarının oluşturulması; Program Geliştirmenin Temel Kavramları; Programı Tasarısının Öğeleri / Hedefler, Kapsam, Eğitim ve Sınama Durumları Anlatım, soru-cevap, program okur-yazarlığı değerlendirme etkinliği
2 Literatür tarama, grup araştırması Öğrenme ve Öğretim Sürecinin İlkeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Literatür tarama, grup araştırması Öğrenme ve Öğretim Stratejileri Anlatım, soru-cevap, tartışma, kavram haritası
4 Literatür tarama, grup araştırması Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, kavram haritası
5 Literatür tarama, grup araştırması Eğitim Programlarının Felsefi Temelleri ve Başlıca Eğitim Akımları Anlatım, beyin fırtınası, eğitim inançları değerlendirme etkinliği
6 Literatür tarama, grup araştırması Erken Çocukluk Program Yaklaşımları Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 - Ramazan Bayramı -
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, grup araştırması Öğretim Etkinliğini Yönetme ve Gerçekleştirme Becerileri Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 - 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı -
11 Doküman inceleme MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Güncellenen Kapsamı, Programının Analizi I (Planlama – Uygulama Süreçleri) Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Doküman inceleme MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi I (Değerlendirme – Uygulama Ekleri) Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Proje tabanlı öğrenme, grup araştırması Grup sunumları [Montessori / Waldorf Semineri] Grup sunumları [Reggio Emilia / High Scope Semineri] Grup araştırması
14 Proje tabanlı öğrenme, grup araştırması Grup sunumları [Head Start / Bank Street Semineri] Grup sunumları [Orman Okulları Semineri] Grup araştırması
15 Proje tabanlı öğrenme, grup araştırması Final öncesi değerlendirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çelik, N., Daşcan, Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB, 2024. Okul Öncesi Eğitim Programı. [https://ttkb.meb.gov.tr/]
MEB, 2024. Okul Öncesi Öğretmen Kılavuz Kitapları. [https://ttkb.meb.gov.tr/]
MEB, 2024. Aile Eğitim Rehberi. [https://ttkb.meb.gov.tr/]
Zembat, R. Tunçeli, H.İ., Yavuz E. A. 2019. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 40
Ödev Değerlendirme 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
4
2
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
4
3
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
5
4
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
4
5
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4
2
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5
3
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
5
4
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
5
5
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
4
2
Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
4
3
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
4
2
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
4
2
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
4
3
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
5
4
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
5
6
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
4
7
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 14 14
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 84 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0