Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR506 |
SEYAHAT ACENTECİLİĞİ VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilerin turizm sektöründe faaliyet gösteren seyahat acentalarının ve tur operatörlerinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Bu ders; Turizm ve turist kavramı, insanları turist hareketlerine yönelten sebepler, Seyahat acentaları, Tur operatörü, Paket tur, Paket tur üretimi, Seyahat acentelerinde organizasyon, Seyahat acentelerinin turizm endüstrisindeki diğer kuruluşlarla ilişkisi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Seyahat ve turizm kavramlarını tanımlar. |
Seyahat ve turizm kavramları arasındaki farkı tanımlar |
Seyahat acentelerinin kuruluş ve organizasyon yapılarını kavrar. |
Paket tur üretimini, fiyatlandırmasını, pazarlamasını, satış tekniklerini, stratejilerini, risk yönetimini, tur geliştirme ve planlama tekniklerini açıklayabilecek, sektördeki diğer işletmelerle ilişkileri yorumlayabilecek, |
Seyahat acentelerinin özelliklerini ve faaliyetlerini tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür taraması |
Seyahat Kavramı ve Seyahatlerin Tarihçesi |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Literatür taraması |
Seyahat Acentalarının Tanımı ve Çeşitleri, Seyahat Acentalarının Tarihi Gelişimi |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Literatür taraması |
Seyahat Acentalarının Görevleri, Seyahat Acentalarında Hukuki Düzenlemeler |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Literatür taraması |
Seyahat Acentalarının Faaliyetleri, Seyahat Hizmetleri Dağıtım Sistemleri |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür taraması |
Tur Operatörlüğü, Tur Operatörü ve Seyahat Acentası Arasındaki Farklar, Tur Operatörlerinin Fonksiyonları |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür taraması |
Paket Tur, Paket Tur Özellikleri, Paket Turların Tercih Nedenleri |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür taraması |
Paket Tur Çeşitleri |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Seyahat İşletmelerinde Yönetim, Personel Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür taraması |
Seyahat İşletmelerinde Pazarlama |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür taraması |
Turistik Ürün ve Pazarlama |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür taraması |
Seyahat İşletmelerinde Satış Yöntemleri |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür taraması |
Yeni Dönem ve Yeni Seyahat Aracıları |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür taraması |
Yeni Dönem ve Yeni Seyahat Aracıları |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Misirli, İ. (2002). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Detay Yayınları, Ankara. |
Necdet, H., Acentacılığı, S., & Operatörlüğü, T. (2006). Nobel Yayın Dağıtım, 6. Baskı, Ankara. |
Demir, M. (2014). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü:-ilkeler ve yönetim. Detay Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
|
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
2 |
24 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
10 |
3 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
3 |
36 |
Ödev |
12 |
1 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
64 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|