TR EN

GENERAL CHEMISTRY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY147E GENERAL CHEMISTRY 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ISMAIL A. M. ELHATY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, birimler, atom teorileri, periyodik tablo, mol kavramı, kimyasal bağlar, pH, çözeltiler, asitler, bazlar, gazlar ve kimyasal reaksiyonlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Madde ve özellikleri, birim dönüşümleri, atom, periyodik tablo, mol kavramı, kimyasal bağlar, pH, sulu çözeltiler, asitler ve bazlar, gazlar ve basit gaz kanunları, kimyasal reaksiyonlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kimyanın temel kavramlarını tanımlar.
Kimyasal olayları bilimsel yöntemleri kullanarak analiz eder.
Atom ve atom modellerini keşfederek maddenin yapısını oluşturan parçacıklar arasındaki etkileşimleri analiz eder.
Fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre maddenin farklı hallerini ayırt eder.
Doğru birim dönüşümlerini, mol sayısını ve Avogadro sayısını kullanır.
Periyodik tabloyu kullanarak elementlerin kimyasal özelliklerini açıklar.
Kimyasal bağ türlerini ayırt eder ve farklı bağların özelliklerini karşılaştırır.
pH kavramını kullanarak çözeltilerin asidik ve bazik özelliklerini analiz eder.
Çözeltilerin özelliklerini analiz eder ve derişim birimlerinin dönüşümünü kullanır.
Asit ve bazların kimyasal reaksiyonlarını ve nötralleşmeyi analiz eder, kuvvetini hesaplar.
Gazların davranışlarını ve gaz kanunlarını açıklar.
Kimyasal tepkimeleri denkleştirerek ilgili hesaplamaları yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Genel Kimyaya Giriş ve Bilimsel Yöntem Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Madde, Maddenin yapısı ve Özellikleri Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Maddelerin Sınıflandırılması ve Ayrılması Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Birimler ve Çevirme Faktörü Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Atom ve Atom Teorileri Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Atomlar ve Periyodik Tablo Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mol Kavramı ve Avagadro Sayısı Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kimyasal Bağlar Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma pH Kavramı Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Çözeltiler ve Çözünürlük Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Asitler Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Bazlar Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Gazlar Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kimyasal Reaksiyonlar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sackheim, G. (2002). An introduction to chemistry for biology students (7th ed.). Pearson Benjamin Cummings.
Petrucci, R. H., Harring, F. G., Madura, J. D., & Bissonnette, C. (2017). General chemistry: Principles and modern applications (11th ed.). Pearson.
Brown, T. L., LeMay, H. E., & Bursten, B. E. (2018). Chemistry: The central science (14th ed.). Pearson Educación.
Tro, N. J. (2022). Chemistry: A molecular approach (5th ed.). Pearson Boston.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, beslenme ve diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
4
2
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullananır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını değerlendirir.
5
2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olunan bilgi ve yetenekleri uygular.
3
2
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeterli yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
4
2
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
0
2
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
0
3
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
0
4
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
0
5
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0