Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FTY202E |
PRINCIPLES OF THERAPEUTIC EXERCISES |
4 |
4 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturmaya ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Temel terapatik egzersizlerin tanımını, amaçlarını, etkilerini bilir. |
Egzersiz tedavisi için tedavi planı oluşturur, doğru şekilde uygular, takibini gerçekleştirir, ilerletir. |
Egzersiz tedavisinin etkinliğini artırmak için fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan diğer modalitelerle ilişkilendirir. |
Egzersiz programı planlar, uygular, öngörülemeyen durumlarda problem çözebilir. |
Egzersiz tedavilerinde kullanılan manipulasyon ve manevraları yaptırabilmek için gereken becerileri kazanır. |
Bireysel veya grup halindeki hastalara ve sağlıklı kişilere egzersiz yaptırabilecek iletişim ve uygulama deneyimi kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabının okunması |
Tedavi edici egzersizlerle ilgili temel kavramlar, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama |
İnteraktif sunum |
2 |
Ders kitabının okunması |
Pasif normal eklem hareketleri; üst ekstremiteler ve servikal bölge |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
3 |
Ders kitabının okunması |
Pasif normal eklem hareketleri; alt ekstremiteler ve lumbar bölge |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
4 |
Ders kitabının okunması |
Aktif yardımlı ve aktif normal eklem hareketleri |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
5 |
Ders kitabının okunması |
Kas kuvvetini artırmaya yönelik egzersizler; kalistenik egzersizler |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
6 |
Ders kitabının okunması |
Kas kuvvetini artırmaya yönelik egzersizler; dirençli egzersizler |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
7 |
Ders kitabının okunması |
Normal eklem hareketini artırmaya yönelik egzersizler; üst ekstremiteler ve servikal bölge |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabının okunması |
Normal eklem hareketini artırmaya yönelik egzersizler; alt ekstremiteler ve gövde |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
10 |
Ders kitabının okunması |
Skolyoz ve skolyoz egzersizleri |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
11 |
Ders kitabının okunması |
Temel spinal stabilizasyon egzersizleri |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
12 |
Ders kitabının okunması |
Gevşeme egzersizleri |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
13 |
Ders kitabının okunması |
Postüral problemlerin tadavisinde kullanılan egzersizler; lumbar bölge ve pelvis çevresi |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
14 |
Ders kitabının okunması |
Postüral problemlerin tadavisinde kullanılan egzersizler; servikal ve dorsal bölge |
İnteraktif sunum ve pratik uygulama |
15 |
Ders kitabının okunması |
Grup egzersizleri ve güncel egzersiz yaklaşımları |
İnteraktif sunum |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara, 2008. |
Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006. |
Basmajian JV, Wolf SL.Therapeutic Exercise. 5th Ed. Williams and Wilkins, Baltimore. 1990. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
6 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
4 |
48 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|