TR EN

NEUROLOGIC REHABILITATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY304E NEUROLOGIC REHABILITATION 6 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Nörolojik hastalıklara özgü ölçme - değerlendirme yöntemlerinin ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının planlanması ve uygulanmasını öğrenmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Nörolojik rehabilitasyonun temel kavramları, omurilik yaralanmalarında ölçme değerlendirme ve tedavi uygulamaları, disk hernilerinde ölçme değerlendirme ve tedavi uygulamaları, travmatik beyin yaralanmaları ve intrakranial tümörlerde ölçme değerlendirme ve tedavi uygulamaları, dejeneratif hastalıklarda ölçme değerlendirme ve tedavi uygulamaları, periferik sinir yaralanmalarında ölçme değerlendirme ve tedavi uygulamaları, vaka uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nörolojik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını açıklar.
Nörolojik hastalıklarda fonksiyonel yetersizlik ve engele neden olan durumları açıklar.
Nörolojik hastalıklarda temel ve hastalığa özgü ölçme ve değerlendirmeleri uygular.
Nörolojik hastalıklarda temel ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygular.
Nörolojik hastalıklarda hasta merkezli tedavi planları tasarlar.
Nörolojik hastalarda çeşitli rehabilitasyon programlarını uyarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Nörolojik Rehabilitasyona Giriş ve Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmaları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmalarında Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmalarında Seviyelere Göre Tedavi Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmalarında Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Disk Hernileri ve Tedavi Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Travmatik Beyin Yaralanmaları, İntrakranial Tümörler ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Ataksinin Klinik Özellikleri, Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri, Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Parkinson Hastalığının Klinik Özellikleri, Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri, Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Multipl Sklerozun Klinik Özellikleri, Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri, Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Amyotrofik Lateral Skleroz, Rehabilitasyonu / Uygulama-Lab Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Periferik Sinir Yaralanmaları, Periferik Nöropatiler, Guillain Barre Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Fasiyal Paralizi ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Vaka Tartışma Pratiği Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaduman, A. A., & Tunca Yılmaz, Ö. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi; Pelikan Kitabevi.
Göksoy, T. (2017). Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu. İstanbul Tıp Kitabevi.
Dietz, V., & Ward, N. S. (Eds.). (2023). Nörorehabilitasyon ders kitabı (E. Kavlak & H. Tekgül, Çev. Ed.; 2. bs.). İstanbul Tıp Kitabevi.
Losseff, N., & Thompson, A. J. (Eds.). (2004). Neurological rehabilitation of stroke (The Queen Square rehabilitation series). Taylor & Francis.
Raine, S., Meadows, L., & Lynch-Ellerington, M. (Eds.). (2009). Bobath concept: Theory and clinical practice in neurological rehabilitation. Wiley-Blackwell.
Lazaro, R. T., Reina-Guerra, S. G., & Quiben, M. (Eds.). (2019). Umphred's Neurological Rehabilitation-E-Book: Umphred's Neurological Rehabilitation-E-Book. Elsevier Health Sciences.
Barnes, M. P., & Good, D. C. (Eds.). (2013). Neurological rehabilitation (Vol. 110). Newnes.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 40 Optik(Test) Sınav
Uygulama-Lab 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
2
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5
2
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
4
2
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
4
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
3
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0