Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY242E | SURGICAL DISEASES NURSING | 4 | 8 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Cerrahinin temel kavram ve ilkelerine, preoperatif-intraoperatif-postoperatif süreçlerde sistematik bakım vermeye ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Cerrahide Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesizliklerinde ve Şokta Hemşirelik Bakımı, Cerrahi Girişim Öncesi, Sırası ve Sonrası Hemşirelik Bakımı, Yarada ve Yanıkta Hemşirelik Bakımı, Cerrahi İnfeksiyonlarda Hemşirelik Bakımı, Sinir Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kalp-Damar Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kas İskelet Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı ve Doku/Organ Transplantasyonlarında Hemşirelik Bakımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cerrahide temel kavramları açıklar. |
Cerrahi sınıflamaları açıklar. |
Cerrahi tedavi yöntemlerine göre hemşirelik bakım tekniklerini uygular. |
Cerrahi tedavi sonrası gelişebilecek komplikasyonları açıklar. |
Preoperatif,perioperatif ve postoperatif dönemlerde hemşirelik sürecini uygular. |
Cerrahi tedavinin tüm aşamalarında hasta ve ailesine rehberlik eder. |
Edindiği bilgi ve becerileri farklı durumlarda problem çözme amaçlı uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahi Hemşireliğine Giriş | Mesleki Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahide Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesizliklerinde ve Şokta Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahi Girişim Öncesi, Sırası ve Sonrası Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yarada ve Yanıkta Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cerrahi İnfeksiyonlarda Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sinir Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kalp-Damar Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Solunum Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endokrin Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kas İskelet Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Doku/Organ Transplantasyonlarında Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karadakovan, A., Aslan, E. F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. İstanbul: Nobel Kitabevi. |
Dentlinger, N., Ramdin, V. (2015). Dahili ve Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği. Ankara:Nobel Kitabevi. |
Akyolcu N, Aksoy G, Kanan N. (2011). Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi.İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 157 |
Genel Toplam | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |