Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY342E | CHILDRENS HEALTH AND DISEASES NURSING | 6 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Aile merkezli bakım ve bütüncül sağlık bakım felsefesi doğrultusunda; çocuk ,aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi,korunması ve sürdürülmesi,sağlıktan sapma durumlarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Çocuk Hemşireliğinin Tarihçesi, Çocuk Hemşireliği, Çocuk Sağlığının Durumu, Büyüme ve Gelişme, Yenidoğan Hastalıkları, Çocukluk Yaşlarında Beslenme, Beslenmenin Değerlendirilmesi, Beslenme Bozuklukları, Hijyen, Uyku, Oyun, Çocukla İletişim, Hasta Çocuk ve Ailesine Yaklaşım, Çocukluk Yaşlarında Sistemlerle İlgili (Solunum, Kalp ve Dolaşım, Sindirim, Sinir, Kas, İskelet, Genitoüriner, Endokrin, Hematoloji, Onkoloji) Sık Görülen Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı, Çocukluk Yaşlarında Sık Görülen Kazalar, Çocuk İstismarı ve İhmali, Çocuk Hakları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocukluk yaşlarında sık görülen hastalıkları açıklar. |
Çocuk ve aileye ;Birincil,ikincil ve üçüncül koruma düzeyinde kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. |
Çocuk sağlığını değerlendirir. |
Çocuk hemşireliğinin rollerini açıklar. |
Çocuk sağlığı ile toplumların geleceği arasında bağlantı kurar. |
Sağlıklı, riskli ve hasta olan çocuk ve aileye rehberlik eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuk Hemşireliği | Mesleki Eğitim |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Büyüme ve Gelişme Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Büyüme ve Gelişme Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yenidoğan Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocukluk Çağında Beslenme Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Beslenme Bozuklukları Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Davranış Bozuklukları Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuk ve Ailesi ile İletişim Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kalp ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları-Solunum Sistemi Hastalıkları Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Nörolojik sistem hastalıkları-Üriner sistem hastalıkları Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sıvı-elektrolit bozuklukları-Hematoloji ve Onkoloji Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genetik ve Metabolizma Hastalıkları Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuk İstismarı ve İhmal Uygulamaları | Mesleki Eğitim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bindler, R.C., Ball, J.W. (2014). Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı. Çeviri Ed.: Canbulat, N.Ş., Açıkgöz, A., Demirgöz, M.B. Akademik Eğitim Danışmanlık. Ankara: Nobel. |
Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010). Pediyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Sistem Ofset Basımevi. |
Dağoğlu, T., Görak, G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Kavaklı, A., Pek, H., Bahçecik, N. (1995). Çocuk Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul: Alemdar Ofset. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 73 | 0 | 227 |
Genel Toplam | 227 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |