| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HEY443E | CLINICAL STUDY I | 7 | 8 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHRUK GÜNEYLİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. MAHRUK GÜNEYLİ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Profesyonel meslek yaşamına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Sağlık, Sağlık, Sağlık, Sağlık, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Eğitim, Eğitim, Eğitim, Hemşirelik Uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Vaka çalışması oluşturur. |
| Tüm uygulamalarını hemşirelik sürecini kullanarak yönetir. |
| Bireyin gereksinimleri doğrultusunda koruyucu bakımı uygular. |
| Bireyin gereksinimleri doğrultusunda geliştirici bakımı uygular. |
| Bireyin gereksinimleri doğrultusunda tedavi edici bakımı uygular. |
| Birey, aile ve toplumu bütüncül yaklaşımla değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Anlatım |
| 2 | Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Anlatım |
| 3 | Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması |
| 4 | Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması |
| 5 | Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması |
| 6 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Beyin Fırtınası |
| 7 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Beyin Fırtınası |
| 8 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Beyin Fırtınası |
| 9 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Tartışma |
| 12 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Tartışma |
| 13 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Gözlem |
| 14 | Literatür Tarama | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Gözlem |
| 15 | Literatür Tarama | Uygulama & Vaka Çalışması | Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Gözlem |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Akyolcu, N., Kanan, N., & Aksoy, G. (2021). Cerrahi hemşireliği I (3. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
| Corpenito-Moyet, L. J. (2012). Hemşirelik tanıları el kitabı (F. Erdemir, Çev.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
| Hockenberry, M. J., Wilson, D., & Rodgers, C. C. (2021). Wong's essentials of pediatric nursing-e-book. Elsevier health sciences. |
| Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. |
| Uygulamalı derslerin veri toplama formları. |
| Linton, A.D., Matteson, M.A. (2020). Medical-Surgical Nursing. 7th ed. Elsevier. |
| Herdman, T. H., Kamitsuru, S., & Lopes, C. (Eds.). (2024). NANDA-I international nursing diagnoses: Definitions & classification, 2024-2026. Georg Thieme Verlag. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
| 2 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
| 3 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
4 | |||||
| 3 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 | |||||
| 2 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 | |||||
| 3 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 | |||||
| 2 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 | |||||
| 3 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 | |||||
| 2 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 | |||||
| 3 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
4 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
4 | |||||
| 3 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 | |||||
| 2 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 | |||||
| 3 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
| 2 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
| 3 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
| 4 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
4 | |||||
| 5 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
4 | |||||
| 6 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 0 | 0 | 0 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 2 | 14 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 7 | 3 | 21 |
| Ödev | 2 | 1 | 2 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 8 | 112 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 31 | 0 | 150 |
| Genel Toplam | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |