Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY441ET | MENTAL HEALTH AND DISEASES NURSING-T | 7 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA TÜRK ÖĞÜN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ruh sağlığının korunması, hastalık durumunda ise bakıma, eğitimine, rehabilitasyonuna ilişkin bilgi,beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Ruh Hastalıklarının Genel Belirtileri,Çocukluk ve Adölesan Dönemde Görülen Ruhsal Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı, KişilikBozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Kriz, Stres, Anksiyete, Somatoform Bozukluklar, DuygulanımBozuklukları, Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar, Alkol-Madde Bağımlılığı, Yeme Bozuklukları,Cinsel İşlev Bozuklukları, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel kavram ve kuramları açıklar. |
Koruyucu ruh sağlığına yönelik hemşirelik bakımını uygular. |
Tespit edilen sorunlara ilişkin hemşirelik sürecini yönetir. |
Disiplinlerarası işbirliği ile liyezon hemşireliğini açıklar. |
Ruhsal bozukluğu olan bireylerle terapötik ilişki başlatır. |
Ruhsal durum değerlendirmesi yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Hastalıklarının Genel Belirtileri | Anlatım, Vaka Çalışması |
3 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Çocukluk ve Adölesan Dönemde Görülen Ruhsal Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
5 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Kriz, Stres, Anksiyete ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım |
6 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Somatoform Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım |
7 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Duygulanım Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Alkol-Madde Bağımlılığı ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
11 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Yeme Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım |
12 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
13 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Aile ve Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği) | Anlatım |
14 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Kosültasyon Liyezon Hemşireliği) | Anlatım |
15 | Literatür Tarama,Bireysel Araştırma | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Özel Alanlar(Adli Hemşirelik) | Anlatım, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çam O., Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul,2016. |
Öztürk O., Uluşahin A.: Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara, 2015. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 2 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |