Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY442ET | PUBLIC HEALTH NURSING-T | 8 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HINA ZAHOOR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Halk Sağlığı Hemşireliğinin temel ilke ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Halk Sağlığında Genel Kavramlar ve Tanımlar, Halk Sağlığı Hemşireliği ve Tarihsel Gelişimi, Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Genel Sağlık Sorunları,Sağlığı Koruma Düzeyleri, Erken Tanı, Tarama ve Sağlığı Geliştirme, Toplumu Tanılama, Toplumla İletişim ve Sağlık Eğitimi, Aile Sağlığı Hemşireliği ve Ev Ziyaretleri Süreci , Okul Sağlığı Hizmetleri ve Okul Sağlığı Hemşireliği, Yaşlı Sağlığı Hemşireliği, Evde Bakım Hemşireliği, İş Sağlığı ve Hemşireliği, Çevre Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, Toplum Ruh Sağlığı, Toplumda Riskli Gruplar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ülkemizin sağlık sistemini ve politikalarını açıklar. |
Halk sağlığı hemşiresinin uygulamalarına ilişkin rol ve işlevlerini açıklar. |
Birey, aile ve toplum için tüm koruma düzeylerinde hemşirelik sürecini uygular. |
Halk sağlığını yaş gruplarına göre inceler. |
Halk sağlığı hemşireliği alanında eğitim gereksinimlerini değerlendirir. |
Halk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel Araştırma | Halk Sağlığında Genel Kavramlar ve Tanımlar | Anlatım |
2 | Bireysel Araştırma | Halk Sağlığı Hemşireliği ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Genel Sağlık Sorunları | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlığı Koruma Düzeyleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Erken Tanı, Tarama ve Sağlığı Geliştirme | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplumu Tanılama, Toplumla İletişim ve Sağlık Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Aile Sağlığı Hemşireliği ve Ev Ziyaretleri Süreci | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Okul Sağlığı Hizmetleri ve Okul Sağlığı Hemşireliği | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
10 | Literatür Tarama | Yaşlı Sağlığı Hemşireliği | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
11 | Literatür Tarama | Evde Bakım Hemşireliği | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
12 | Literatür Tarama | İş Sağlığı ve Hemşireliği | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çevre Sağlığı | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplum Ruh Sağlığı, Toplumda Riskli Gruplar | Anlatım, Tartışma, Vaka Tartışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Corpenito-Moyet, L. J. (2012). Hemşirelik tanıları el kitabı (F. Erdemir, Çev.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Erci, B. (2014). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ Yayıncılık. |
Fadıloğlu, Ç., Erdem, B., Ayka, F.Ş. (2013). Evde Sağlık ve Bakım. Amasya: Göktuğ Basın Yayın. |
Güler, Ç., & Akın, L. (2015). Public Health Essentials. Ankara: Hacettepe University Press House |
Ulutaşdemir, N., Balsak, H., Çopur, E. Ö., & Demiroğlu, N. (2016). Halk sağlığı hemşireliğinin bir dalı: okul sağlığı hemşireliği. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 2(1), 121-4. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
3 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |