TR EN

TEMEL ODYOLOJİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY142 TEMEL ODYOLOJİ II 2 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşitme bilimine, ses ve sesin özelliklerine giriş niteliğindeki bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İşitme sistemi anatomi ve fizyolojisi, konuşma üretimi, konuşma algısı ve ses akustiği, işitme kaybı tipleri ve dereceleri, saf ses odyometri ve akustik immitansmetri testleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitmenin fizyolojik mekanizmasını açıklar.
Farklı sistemler arasındaki ilişkileri konuşma algısı ve konuşma üretimi açısından inceler.
İşitme kaybının tipinin ve derecelerinin dil gelişimi üzerindeki etkilerini tartışır.
Saf ses odyometri ve akustik immitansmetri test sonuçlarını yorumlar.
Odyolog görev, yetki ve sorumluluklarını tanımlar.
Farklı sistemler arasındaki ilişkileri konuşma algısı ve konuşma üretimi açısından ilişkilendirir.
Ses akustiği, akustik ve konuşma üretimi arasındaki temel ilişkiyi açıklar.
İşitme algısı ve konuşma üretiminde kullanılan enstrümantasyon bilgilerini ilişkilendirir.
İşitme mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Supraliminer (Eşiküstü) Odyometrik Testler Anlatım, Sunum
2 Literatür tarama Supraliminer (Eşiküstü) Odyometrik Testler Örnek Olay, Tartışma
3 Literatür tarama, Grup araştırması Orta kulak anatomi ve fizyolojisi Anlatım, Sunum
4 Literatür tarama, Grup araştırması Statik ve dinamik kompliyans, admitans Gösterip yaptırma
5 Literatür tarama, Grup araştırması Timpanogram ve çeşitleri Anlatım, Sunum
6 Literatür tarama, Grup araştırması Timpanometrik ölçüm ve uygulama Gösterip yaptırma
7 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Timpanometrik ölçüm ve uygulama Örnek Olay, Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Yetişkinlerde timpanogram yorumlanması Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
10 Literatür tarama, Grup araştırması Pediatrik timpanogram yorumlanması Anlatım, Sunum
11 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Multifrekans timpanometri Anlatım, Sunum
12 Grup araştırması Akustik Refleks Decay Gösterip yaptırma
13 Literatür tarama, Grup araştırması Östaki disfonksiyon testleri Anlatım, Sunum
14 Grup araştırması Orta kulak hastalıklarında vaka değerlendirmesi Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
15 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İç kulak hastalıklarında vaka değerlendirmesi Anlatım, Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
5
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
5
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
4
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
5
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
4
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
5
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0