TR EN

PEDİATRİK ODYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY248 PEDİATRİK ODYOLOJİ 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. RAHMİYE NUR AKTAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bebek ve çocukların işitme durumları değerlendirilirken kullanılan yöntemlere ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bebeklik ve çocukluk dönemi hastalıkların genel özellikleri, patofizyolojileri, bu dönemde kullanılan özel odyolojik test yöntemleri, kullanılan elektrofizyolojik test yöntemlerinin genel özelliklerine ilişkin bilgi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini yorumlar.
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular.
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini yorumlar.
Konuşma odyometrisi, saf ses testi ve akustik immitansmetriyi yorumlar.
Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerini uygular.
Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerinin sonuçlarını yorumlar.
İşitme kaybı nedenlerini açıklar.
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini açıklar.
İşitme tarama programlarını açıklar.
İşitme kaybı derecesine göre rehabilitasyon sürecini açıklar.
Bebek ve çocuklarda kullanılan terimleri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Kulak Anatomisi ve Fizyolojisi Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuklarda İşitme Kayıpları Tipleri Tanı Tedavisi -1 Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür tarama Çocuklarda İşitme Kayıpları Tipleri Tanı ve Tedavisi -2 Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür tarama Yenidoğan İşitme Taraması Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Timpanometri Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Akustik Refleks Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Otoakustik Emisyon Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ABR(İşitsel Beyin Sapı Cevapları) Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ASSR-ECochG Testleri Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Pediatrik Odyolojide Değerlendirme Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Pediatrik Odyolojide Değerlendirme Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Pediatrik Grupta İşitsel Rehabilitasyon Anlatım, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Pediatride Vaka Değerlendirilmesi -1 Anlatım, Vaka sunumu, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Pediatride Vaka Değerlendirilmesi -2 Anlatım, Vaka sunumu, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
Esmer, N, Akıner, MN, Karasalihoğlu, AR, Saatçi, MR. (1995). Klinik Odyoloji. Bilim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
3
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
5
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
5
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
5
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
2
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 98
Genel Toplam 98
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0