Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY141E | MATERNAL AND CHILD NUTRITION | 1 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. WILLIAM MOSIER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gebelik ve emziklilik dönemindeki fizyolojik, metabolik ve endokrin değişiklikler ve bu dönemde beslenme ilkelerine, bebeklik, çocukluk ve adölesan dönemde beslenmenin önemine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Beslenme ile ilgili genel kavramlar, gebelik-emziklilik dönemi, 0-1 yaş, okul öncesi, okul çağı çocuklarının ve adölesan dönemdeki beslenme sorunları ve yeterli ve dengeli beslenme ilkeleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye ve Dünyadaki gebe-emzikli, çocuk ve adölesan dönemlerine ilişkin beslenme sorunlarını ayırır. |
Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme özellikleri ve önerilerini özetler. |
Anne sütünün önemini açıklar. |
Okul öncesi, okul çağı ve adölesan dönemde beslenme özelliklerini ve önerilerini açıklar. |
Bebeklik ve çocukluk dönemlerinde beslenme sorunlarını ve önerilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Beslenme ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Beslenme ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Besin grupları ve sağlıklı beslenme ilkeleri | Anlatım |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Dünyada ve Türkiye’de çocuk beslenmesinin önemi | Anlatım, Bireysel çalışma, tartışma, Örnek Olay |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gebelik fizyolojisi, sorunları, gereksinimleri | Anlatım, Bireysel çalışma, tartışma, Örnek Olay |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Emziklilik fizyolojisi, sorunları, gereksinimleri | Anlatım, Bireysel çalışma, tartışma, Örnek Olay |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Prematüre bebeklerde beslenme | Anlatım, Bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Bebek beslenmesi ve anne sütünün önemi | Anlatım, Bireysel çalışma, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Okul öncesi dönemde beslenme | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Okul çağı çocuklarda beslenme | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Adölesan dönemde beslenme | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çocuklarda büyüme ve gelişmenin izlenmesi | Anlatım, Tartışma, örnek olay |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Beslenme yetersizliğine bağlı sağlık sorunları | Anlatım, Tartışma, örnek olay |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çocukluk ve adölesan dönemde obezite ve diyet tedavisi | Anlatım, örnek olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Whitney, Rolfes, Understanding Nutrition 14th Edition, 2016 CANADA, Cengage Learning |
Arlı, M., Şanlıer, N., Küçükkömürler, S. & Yaman, M. (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara: Pegem Akademi. |
Baysal, A., (2018) Beslenme. (17.Baskı). Ankara: Hatiboğlu. |
Karaağaoğlu, N., Eroğlu Samur G., (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. (5.Baskı). Ankara: Pegem. |
Gülden, K., Gökmen, H. (2017). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. (5.Baskı). Ankara: Hatiboğlu. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
3 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
5 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
5 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |