Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY251E |
SOCIAL POLICY |
3 |
1 |
1 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA SILA AYAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sosyal politikanın tarihi ve temellerine dair bilgi ve çocuk gelişimi ile sosyal politika arasındaki ilişkiye dair farkındalık ile donatmaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sosyal politikanın tanımı, sosyal politika analizi, tarih ve modelleri, sosyal politikada hükğmetlerin rolü, sosyal refah modelleri ve sosyal politika, yaşlılara ve engellilere yönelik sosyal politikalar, sağlık ve sosyal güvenlik politikaları, işsizlik ve istihdam politikaları, sosyal yardım politikaları, göç politikaları ve mültecilere yönelik sosyal politikalar, çocuklara yönelik sosyal politikalar, aile ve kadına yönelik sosyal politikalar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sosyal politikaları açıklar. |
Sosyal refah modellerini ayırır. |
Sosyal yardım politikalarını inceler. |
Çocuğa yönelik sosyal politikaları durum ile ilişkilendirir. |
Aileye yönelik hazırlanan sosyal politikaları karşılaştırır. |
Çocuklara yönelik sosyal politikaları açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Derse giriş |
Ders anlatımı ve tartışma |
2 |
Literatür tarama |
Sosyal politikaların temel kavramları |
Ders anlatımı ve tartışma |
3 |
Literatür tarama |
Sosyal politikaların ABD, İngiltere ve Türkiye'deki tarihsel süreci |
Ders anlatımı ve tartışma |
4 |
Literatür tarama |
Eşitlik, adalet ve demokrasi |
Ders anlatımı ve tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Toplumsal ilerleme |
Ders anlatımı ve tartışma |
6 |
Literatür tarama |
İstihdam politikası ve gelir dağılımı |
Ders anlatımı ve tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Sosyal yardım ve sosyal hizmetler |
Ders anlatımı ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Toplumsal dışlama |
Ders anlatımı ve tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Yoksulluk |
Ders anlatımı ve tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Sosyal güvenlik |
Ders anlatımı ve tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Türkiye'de toplumsal sorunlar |
Ders anlatımı ve tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Türkiye'de kadın |
Ders anlatımı ve tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Genel tekrar |
Ders anlatımı ve tartışma |
15 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Koray, M. (2008). Sosyal Politika. Üçüncü Baskı. Ankara ve Istanbul: İmge. |
Acar, H., Negiz, N., Akman, E. (2013). Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet. Maya Akademi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
50 |
|
Genel Toplam |
50 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|