Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ELT203 |
WEB TASARIM |
3 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi BANU KAYINOVA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere, web tasarımının teknik ve görsel temellerini öğretmek; e-ticaret faaliyetleri için etkili, kullanıcı dostu ve erişilebilir web sayfaları hazırlayabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: |
Web tasarımının temel kavramları, HTML ve CSS kullanımı, erişilebilirlik standartları, mobil uyumlu tasarım prensipleri, kullanıcı deneyimi (UX) ve insan-bilgisayar etkileşimi (HCI) ilkeleri, arayüz tasarımı, renk ve tipografi kullanımı, no-code prototipleme araçları, SEO temelleri ve yapay zeka destekli modern web tasarım yaklaşımları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Web tasarımın temel ilkelerini ve HTML/CSS etiketlerini tanır. |
Web sitesi arayüzü tasarlar. |
Mobil uyumluluk, erişilebilirlik ve SEO gibi temel web standartlarını kavrar. |
Web tasarımının e-ticaret faaliyetlerindeki etkisini analiz eder. |
Kullanıcı deneyimi (UX) ve insan-bilgisayar etkileşimi (HCI) ilkelerine uygun tasarımlar geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Tanışma, ders içeriğnin tanıtımı, Web tasarımı temel kavramları. |
Anlatım-Uygulama |
2 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
İnsan-Bilgisayar Etkileşimi (HCI) ve Kullanıcı Deneyimi (UX) girişi. |
Anlatım-Uygulama |
3 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web sitesi mimarisi, mobil öncelikli ve duyarlı (responsive) tasarım ilkeleri. |
Anlatım-Uygulama |
4 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web tarayıcıları ve geliştirme araçları tanıtımı. |
Anlatım-Uygulama |
5 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
HTML temel yazım kuralları ve HTML ile sayfa yapılandırma. |
Anlatım-Uygulama |
6 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Tablo ve çerçevelerle çalışma,renk teorisi ve tipografi temelleri. |
Anlatım-Uygulama |
7 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Formlarla çalışma. |
Anlatım-Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS yapısı ve programlama. |
Anlatım-Uygulama |
10 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS stillendirme, UX Writing ve mikro metinler. |
Anlatım-Uygulama |
11 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS ile sayfa yapılandırma. |
Anlatım-Uygulama |
12 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Erişilebilirlik (WCAG) ve W3C standartlarına uygun HTML/CSS. |
Anlatım-Uygulama |
13 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
SEO’ya Giriş – Arama Motoru Optimizasyonu Temelleri. |
Anlatım-Uygulama |
14 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web tasarım trendleri, no-code/prototipleme araçları (Figma tanıtımı). |
Anlatım-Uygulama |
15 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Genel tekrar. |
Anlatım-Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çağıltay, K. (Ed.). (2018). Teoriden Pratiğe İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. ISBN: 978-975-024-596-1
Ceylan, T. B. (2025). Yapay Zekâ ile Modern Web Tasarımı. Ankara: Kodlab Yayıncılık. ISBN: 978-625-6677-180.
Tokak, B. (2016). Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları. Ankara: Dikeyeksen Yayıncılık. ISBN: 978-605-4898-27-5 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) |
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|