| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ELT211 | MUHASEBEYE GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, temel muhasebe kavram ve prensiplerini, muhasebe sistemlerini öğretmek ve muhasebe hesaplarını uygulama becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Genel Muhasebenin Tanımı ve Kapsamı, Temel Kavram ve Prensipler, Muhasebe sistemleri, Çift Taraflı Kayıt Sistemi, Hesap Planı ve Ticari İşletmelerde Hesapların işleyişi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Muhasebenin temel kavramlarını ve işletme için önemini tanımlayabilir. |
| Bilanço eşitliğini ve muhasebe sürecinin işleyişini analiz edebilir. |
| Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını tanımlar. |
| Tek Düzen Hesap Planını tanır. |
| Muhasebe kaydı oluşturabilir. |
| Muhasebe sürecini ve belgelerini öğrenir. |
| Bir hesap dönemi başından genel geçici mizana kadar ki dönem içi muhasebe işlemlerini ticari işletmeler açısından yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders kaynaklarının ilgili bölümlerinin incelenmesi | Muhasebeye Girişin Tanımı ve Kapsamı | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
| 2 | Muhasebenin temel kavramları ile ilgili uygulama örneklerinin incelenmesi | Muhasebe Temel Kavramlar, Muhasebenin işlevleri | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
| 3 | Bilanço ve gelir tablosu örneklerinin incelenmesi | Temel Muhasebe Eşitliği ve Mali Tablolar | Anlatım, Uygulama |
| 4 | Ders Kaynaklarının İlgili Kısımlarının İncelenmesi | Muhasebe Süreci, Hesap Kavramı ve Yevmiye Maddesi | Uygulama, Anlatım, Problem Çözme |
| 5 | Mizan ve yardımcı hesaplarla ilgili uygulama örneklerinin incelenmesi | Mizan ve Yardımcı hesaplar | Anlatım, Uygulama |
| 6 | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının incelenmesi | Dönen Varlık Hesapları, Kasa Banka ve Alınan Çekler Hesaplarının Muhasebeleştirilmesi | Uygulama, Anlatım, Problem Çözme |
| 7 | Hazır değerler grubuna ait örnek uygulamaların hazırlanması | Alış ve Satış İşlemleri ile KDV Hesaplarının Muhasebeleştirilmesi | Problem Çözme, Anlatım |
| 8 | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının incelenmesi | Stokların Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Problem Çözme, Uygulama |
| 9 | İşletmelerde duran varlık ve kaynak yapısı ilgili bir inceleme yapılacak. | Duran Varlıkların ve Yabancı Kaynakların Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek | 7/A ve 7/B Gider Seçenekleri Gider Hesaplarının Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Problem Çözme, Uygulama |
| 12 | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının incelenmesi | Gelir Tablosu Hesaplarının Tanıtımı ve Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
| 13 | Dönem içi işlemlere ilişkin örnekler hazırlanması ve çözümlenmesi | Örnek Uygulamalar 1 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 14 | Dönem içi işlemlere ilişkin örnekler hazırlanması ve çözümlenmesi | Örnek Uygulamalar 2 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 15 | - | Genel Tekrar | Anlatım-Soru Cevap |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Sevilengül, Orhan. (2016). Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Ankara. |
| Çanakçıoğlu, Mustafa. (2015) Dönem İçi Muhasebe Uygulamaları, Der yayınları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
1 | |||||
| 2 |
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
|
1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
|
0 | |||||
| 2 |
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 2 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 6 | 2 | 12 |
| Ödev | 11 | 2 | 22 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 52 | 0 | 150 |
| Genel Toplam | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |