Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELT306 | DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Günümüzde bilgi iletişim teknolojilerinin giderek gelişiyor olması ile birlikte klasik işletmecilik anlayışı yerine dijital işletmecilik anlayışı daha ön planda olmaya başlamıştır. Bu sebepten ötürü, dijital dünyada girişimciliğin önemi ve aşamalarının anlatılması ve inovasyonun öneminin vurgulanması dersin ana amacı olarak belirlenmiştir. |
İçerik: | Dijital girişimcilik kavramlarının tanımları, özellikleri ve türleri, dijital girişimci kavramı, inovasyon kavramının önemi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital Girişimciliğin öneminin vurgulanması, böylelikle öğrencilerin girişimcilik yönlerinin pekiştirilmesi |
İnovasyon kavramının günümüzde neden önemli olduğunun anlaşılması ve girişimcilikteki öneminin vurgulanması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Girişimcilik ve temel kavramlar | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
2 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Girişimcilik ve temel kavramlar | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
3 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Girişimci ve İnovasyon Kavramları, Yaratıcılık ve yenilikçilik | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
4 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Dijital girişimciliğin önemi & dijital girişimcilik sistemi/ekosistemi | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
5 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Dijital girişim için iş planı ve iş kurmak | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
6 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Dijital girişim için iş planı ve iş kurmak (iş planı aşamaları) | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
7 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Dijital platfomlarda iş planı oluşturmak | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Elektronik ticaret ve online pazarlama | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
10 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | İnovasyon Kavramına Genel Bakış | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
11 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | İnovasyonun Türleri | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
12 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Türkiye'de ARGE ve İnovasyon | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
13 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Dijital Girişimcilik ve İnovasyon örnekleri | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
14 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Dijital Girişimcilik ve İnovasyon örnekleri | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
15 | Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması | Genel Tekrar | Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Girişimcilik ve sürdürülebilirliği / Tuğba Karabulut. |
Girişimcilik : temel kavramlar ve bazı güncel konular / Semra Güney. |
Dijital girişimcilik 101 / Serkan Ünal. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
5 | |||||
2 |
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |