TR EN

ULUSLARARASI PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT406 ULUSLARARASI PAZARLAMA 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin temel amacı; öğrencilerin küreselleşme kavramını benimseyerek, pazarı anlaması ve doğru pazarlama stratejilerini kurgulayarak, iş hayatında uygulayabilme becerisi kazanmasıdır.
İçerik: Uluslararası Pazarlama Kavramı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Karması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası pazarlamada güncel yaklaşımları benimser.
Mezuniyet sonrası stratejilerle iş hayatına uygulama becerisi kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararasılaşma süreci ve ilgili teoriler Anlatım, Soru-Cevap
3 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Kavramı Anlatım, Soru-Cevap
4 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Çevresi Anlatım, Soru-Cevap
5 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazar Bölümlendirme - Hedefleme – Konumlandırma Anlatım, Soru-Cevap
6 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası pazarlamada kültür ve etnosentrizim Anlatım, Soru-Cevap
7 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Ürün Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
10 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Fiyat Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
11 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Pazarlama İletişimi-Tutundurma Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
12 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Dağıtım Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
13 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlamada Marka Stratejileri Anlatım, Soru-Cevap
14 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlarda Doğrudan ve Dolaylı Yatırım Kararları Anlatım, Soru-Cevap
15 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uluslararası pazarlama : güncel, örnek uygulamalar, yaklaşımlar / Erdoğan Taşkın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
3
2
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
0
2
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 75 0 184
Genel Toplam 184
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0