Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSY427 | ALAKART UYGULAMALARI | 7 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. KEMAL ŞAHANLIK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrencilerin alakart ve ‘’fine dining’’ olarak adlandırılan restoran veya diğer yiyecek-içecek işletmelerindeki özgün yiyeceklerin uygulamalı öğrenilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği sunum teknikleri, çeşitli mutfak teknikleri ve ürün geliştirmedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yerli ve yabancı birçok yeni yemek öğrenir. |
Yeni nesil tabaklama yöntemlerini uygular. |
Yemek sıralamalarını ve düzenlerini ayır eder. |
Mutfak standartları hakkında akıl yürütür ve planlamalarını gerçekleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Araştırma, Reçete İnceleme | Derse Giriş: Yiyecek ve İçecek Kuruluşlarının Tarihçesi, F&B Yönetiminin Organizasyon Yapısı, F&B Yönetiminin Üretim Süreci' Uluslararası Hizmet Türleri | Uygulama |
2 | Araştırma, Reçete İnceleme | Menü Planlama: Menü Planlama ve Geliştirme, Menü Tasarımı ve Menü Çeşitleri, Servis Yerleşimi ve Menü/Alakart Menü Alakart Menü Örnekleri | Uygulama |
3 | Araştırma, Reçete İnceleme | Başlangıçlar, Atıştırmalıklar, Ordövrler: Kanepeler ve Küçük Paniniler, Sıcak ve Soğuk Başlangıçlar, Salatalar ve Ordövrlar | Uygulama |
4 | Araştırma, Reçete İnceleme | Çorbalar ve Eşlikçiler: Klasik Restoran Çorbaları, Minestrone Çorbası, Mercimek Çorbası, Domates Çorbası, Sebze Çorbası | Uygulama |
5 | Araştırma, Reçete İnceleme | Ana Yemekler, Soslar ve Garniler: Hollandaise soslu ve patates gratenli Chateaubriand, Ispanaklı ve mornay soslu ızgara Somon Közlenmiş parmesan peynirli Penne Arabiata | Uygulama |
6 | Araştırma, Reçete İnceleme | Menüde Vejetaryen Seçenekler: Zeytinli ve mantarlı karnabahar bifteği, Köz Pancarlı Sote, Yulaflı Risotto | Uygulama |
7 | Araştırma, Reçete İnceleme | Klasik Restoran Tatlıları: Fransız Rasperry Sufle, Çilek Pannacotta İtalyan Ricotta Pastası, Creme de Brulee | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma, Reçete İnceleme | Diğer Çorbalar: Turplu közlenmiş kırmızı biber çorbası, Yeni Bahar Çorbası, Türk Kremalı Düğün Çorbası, Fransız Soğan Çorbası | Uygulama |
10 | Araştırma, Reçete İnceleme | Ana Yemekler: Kırmızı hindiba ve ıspanaklı çıtır ördek, Sogliola al cattoccio Akdeniz usulü, Fettucine Alfredo | Uygulama |
11 | Araştırma, Reçete İnceleme | Mezeler, Yan Ürünler ve Başlangıçlar: Izgara tavuklu Lübnan Usulü Tabuhle, Füme somonlu Seazar Salatası, Guacomole ve çıtır otlu cips ''Muhammara'' nane yoğurtlu | Uygulama |
12 | Araştırma, Reçete İnceleme | Diğer Tatlılar: Fransız eqlair, New york Cheesecake Centucci Lava Pastası | Uygulama |
13 | Araştırma, Reçete İnceleme | Mutfakta Menü Tasarlama ve Uygulama Faaliyetleri | Uygulama |
14 | Araştırma, Reçete İnceleme | Mutfakta Menü Tasarlama ve Uygulama Faaliyetleri | Uygulama |
15 | Araştırma, Reçete İnceleme | Genel tekrar | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
A. Sabri, (2005). Tabldot mu, Alakart mı? |
The Culinary Institute of America (CIA). (2011). The professional chef. John Wiley & Sons. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
|
4 | |||||
3 |
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
|
4 | |||||
4 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
|
3 | |||||
2 |
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
|
3 | |||||
3 |
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini yazılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
|
1 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |