TR EN

ECOLOGICAL GASTRONOMY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GAS417 ECOLOGICAL GASTRONOMY 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi REHAB AHMED MOHAMED ELGAMIL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere çevre bilinci aşılamak ve çevre koşullarını gastronomi ekseninde değerlendirmelerini sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği çevre sorunları, küresel ısınma, çevre-gastronomi ilişkisi, gastronomi dünyasında çevre sorunlar ve çevreye duyarlılıktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hammadde üretimi için kaynakların ekolojik dengesini esas alarak hangi yöntemlerle temin edileceğini açıklar.
Küresel ısınma ve çevre sorunları ile ilgili anlam çıkarır.
Gastronomi ve çevre ilişkisini değerlendirir.
Çevre dostu gastronomi düzenlemelerini uygular.
Hammaddenin tüketilerek atığa dönüşmesine kadar olan süreç için ekolojik bir bakış açısı geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Çevre bilinci Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Kitap okuma Çevresel sorunlar Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Küresel ısınma Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Öğrenci ödev hazırlama Çevre kirliliği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Kitap okuma Çevre sorunlarının olası etkileri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Literatür taraması İklimler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Literatür taraması Bölgelere göre iklimler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Ders tekrarı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Çevre-Gastronomi ilişkisi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Botanik Ve Ata Tohumları İşlemeciliği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 Öğrenci ödev hazırlama Çevresel sorunların gastronomiye etkisi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 Öğrenci ödev hazırlama Gastronomi alanında çevre üzerine alınabilecek tedbirler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Öğrenci ödev hazırlama Çevre dostu gastronomi uygulamaları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Gastronomi dünyasında çevreye duyarlılık Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sarıışık, M. (2017). Gastronomi Bilimi. Detay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
2
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
2
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
4
2
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
4
2
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
2
3
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
3
4
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
0
2
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
0
3
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
5
2
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini ayzılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
0
2
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
0
2
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
3
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0