Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY219 | TRANSMEDYA VE PAZARLAMA | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. TÜRKAN ÖYKÜ BÜYÜKÇELİKOK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; pazarlama, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, dijital pazarlama, transmedyaya ilişkin temel kavram ve yaklaşımları ortaya koyarak pazarlama iletişimi bağlamındaa transmedya kampanya uygulamalarını irdelemektir. |
İçerik: | Ders kapsamında pazarlama, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, dijital pazarlama, transmedya kavramı ve türleri, transmedya anlatıları ve transmedya ve pazarlama iletişimi ilişkisi irdelenerek dünyadan ve Türkiye’den pazarlama iletişimi bazında transmedya kampanya örnekleri incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pazarlama, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramlarını bilir. |
Transmedyayı tanımlayabilir. |
Transmedya anlatılarını sınıflandırabilir. |
Transmedya ve pazarlama iletişimi ilişkisini kavrar. |
Pazarlama iletişimi ve transmedya ilişkisini analiz eder. |
Transmedya anlatılarında pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Pazarlama kavramı ve pazarlamanın türleri | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
2 | - | Pazarlama İletişimi | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
3 | - | Pazarlama iletişiminde temel yaklaşımlar ve bütünleşik pazarlama iletişimi | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
4 | - | Pazarlama İletişimi Planlama Süreçleri | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
5 | - | Dijital pazarlama | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
6 | - | Kavramsal olarak transmedya ve temel tanımlar | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
7 | . | Transmedyaya yol açan gelişmeler | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Transmedya türleri ve örnekler | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
10 | - | Transmedya anlatı ve türleri Transmedya anlatılarının sınıflandırılması | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
11 | - | Transmedya hikayeciliği ve pazarlama iletişimi ilişkisi | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
12 | - | Dünyadan transmedya örnekleri | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
13 | - | Dünyadan transmedya örnekleri | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
14 | - | Türkiye’de pazarlama iletişimi bazında uygulanan transmedya kampanya örnekleri | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
15 | . | Türkiye’de pazarlama iletişimi bazında uygulanan transmedya kampanya örnekleri | Sözlü anlatım ve soru - cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yavuz ODABAŞI – Mine OYMAN, Pazarlama İletişimi Yönetimi, 7. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul, 2007 |
Mehmet Serdar ERCİŞ, Pazarlama İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010 |
Kenneth E. CLOW – Donald BAACK, Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Çev. Ed. R. Gülay ÖZTÜRK, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016 |
Ed. Yavuz ODABAŞI, Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 2850, Eskişehir, 2013 |
Emre GÖKŞİN, Dijital Pazarlama Temelleri, Abaküs Kitap Yayın Dağıtım, İstanbul, 2017 |
Dilek PENPEÇE, Dijital İçerik Pazarlaması, Karahan Kitabevi, Adana, 2013 |
Oğuz KUŞ, İçerik Pazarlama Dijital Dünyada Marka ve Hikaye Yaratma Stratejileri, Pales Yayınları, İstanbul, 201 |
Mevlüt DÖNMEZ Pazarlama İletişiminde Transmedya Uygulamaları: Örnek Olay İncelemeleri (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Danışman: Yrd. Doç. Dr. M. Evrim GÜLSÜNLER, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Konya, 2015 |
Melih Cem KILIÇ Transmedya Markalama Kampanyalarının Marka Farkındalığı Oluşturmadaki Rolü (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZKAYA, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, İstanbul, 2019 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
4 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
5 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
4 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |