TR EN

KRİZ İLETİŞİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YMI353 KRİZ İLETİŞİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ENGİNCAN YILDIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, kurum ve kuruluşların beklenmedik durumlar, krizler ve olumsuz gelişmeler karşısında etkili iletişim stratejileri geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, krizleri doğru şekilde analiz edebilmeyi, uygun iletişim planları oluşturabilmeyi ve kriz anında paydaşlarla etkin bir şekilde iletişim kurabilmeyi öğrenir. Ayrıca, kriz dönemlerinde kurum itibarının korunması ve zararların en aza indirilmesine yönelik stratejik yaklaşımlar kazandırılması hedeflenmektedir.
İçerik: Ders kapsamında kriz kavramı, kriz türleri, kriz yönetimi süreçleri ve iletişim stratejileri ele alınmaktadır. Kriz öncesi hazırlık, kriz anı yönetimi ve kriz sonrası itibar yönetimi aşamalarına odaklanılır. Gerçek vaka analizleri üzerinden kurumların kriz iletişimi uygulamaları incelenir ve öğrencilerin etkin kriz planları oluşturabilmeleri için uygulamalı çalışmalar yapılır. Ayrıca, dijital medya ve sosyal ağların kriz iletişimindeki rolü tartışılarak güncel yaklaşımlar üzerinde durulur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kriz iletişimi ve kriz yönetimi ile ilgili temel kavramları, süreçleri ve stratejileri açıklayabilir.
Farklı kriz senaryoları için uygun iletişim planlarını hazırlayabilir ve kriz sürecinde doğru yöntemleri uygulayabilir.
Kriz dönemlerinde kurumların uyguladığı iletişim stratejilerini vaka örnekleri üzerinden analiz edebilir ve güçlü/zayıf yönlerini karşılaştırabilir.
Kurumsal itibarın korunmasına yönelik etkin kriz iletişimi stratejileri tasarlayabilir ve bu stratejilerin başarısını değerlendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap- Ders notu okuma Dersin tanıtımı, kriz ve kriz yönetimi kavramları Anlatım, Tartışma, Uygulama
2 Kitap- Ders notu okuma Krizlerin özellikleri, türleri ve aşamaları Anlatım, Tartışma, Uygulama
3 Kitap- Ders notu okuma Kriz yönetimi süreçleri ve temel stratejiler Anlatım, Tartışma, Uygulama
4 Kitap- Ders notu okuma Kriz iletişiminin önemi ve temel ilkeleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Kitap- Ders notu okuma Kriz öncesi hazırlık: Risk analizi ve senaryo planlaması Anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Kitap- Ders notu okuma Kriz anında iletişim teknikleri ve karar alma süreçleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Kitap- Ders notu okuma Kriz sonrası toparlanma ve kurumsal itibar yönetimi Anlatım, Tartışma, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kitap- Ders notu okuma Dijital medya, sosyal ağlar ve kriz iletişimi Anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Kitap- Ders notu okuma Halkla ilişkiler ve paydaş yönetimi stratejileri Anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Kitap- Ders notu okuma Gerçek vaka analizleri: Başarılı kriz yönetimi örnekleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
12 Kitap- Ders notu okuma Başarısız kriz iletişimi örnekleri ve öğrenilen dersler Anlatım, Tartışma, Uygulama
13 Kitap- Ders notu okuma Kriz senaryoları üzerinden grup çalışmaları Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 Kitap- Ders notu okuma Güncel krizler ve uygulamalı değerlendirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
15 Kitap- Ders notu okuma Genel tekrar, proje sunumları ve dersin değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şimşek Narbay, M. (2009). Kriz iletişimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Tüz, M. V. (2013). Kriz yönetimi: Uygulama için temel adımlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
4
2
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
4
2
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
5
2
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
5
2
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
5
3
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
3
2
Alanındaki literatürü özetler.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
4
2
Alanında grup çalışmaları organize eder.
5
3
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
5
2
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
5
3
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 7 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 7 56
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0