Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YMI353 | KRİZ İLETİŞİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ENGİNCAN YILDIZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, kurum ve kuruluşların beklenmedik durumlar, krizler ve olumsuz gelişmeler karşısında etkili iletişim stratejileri geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, krizleri doğru şekilde analiz edebilmeyi, uygun iletişim planları oluşturabilmeyi ve kriz anında paydaşlarla etkin bir şekilde iletişim kurabilmeyi öğrenir. Ayrıca, kriz dönemlerinde kurum itibarının korunması ve zararların en aza indirilmesine yönelik stratejik yaklaşımlar kazandırılması hedeflenmektedir. |
İçerik: | Ders kapsamında kriz kavramı, kriz türleri, kriz yönetimi süreçleri ve iletişim stratejileri ele alınmaktadır. Kriz öncesi hazırlık, kriz anı yönetimi ve kriz sonrası itibar yönetimi aşamalarına odaklanılır. Gerçek vaka analizleri üzerinden kurumların kriz iletişimi uygulamaları incelenir ve öğrencilerin etkin kriz planları oluşturabilmeleri için uygulamalı çalışmalar yapılır. Ayrıca, dijital medya ve sosyal ağların kriz iletişimindeki rolü tartışılarak güncel yaklaşımlar üzerinde durulur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kriz iletişimi ve kriz yönetimi ile ilgili temel kavramları, süreçleri ve stratejileri açıklayabilir. |
Farklı kriz senaryoları için uygun iletişim planlarını hazırlayabilir ve kriz sürecinde doğru yöntemleri uygulayabilir. |
Kriz dönemlerinde kurumların uyguladığı iletişim stratejilerini vaka örnekleri üzerinden analiz edebilir ve güçlü/zayıf yönlerini karşılaştırabilir. |
Kurumsal itibarın korunmasına yönelik etkin kriz iletişimi stratejileri tasarlayabilir ve bu stratejilerin başarısını değerlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap- Ders notu okuma | Dersin tanıtımı, kriz ve kriz yönetimi kavramları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
2 | Kitap- Ders notu okuma | Krizlerin özellikleri, türleri ve aşamaları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Kitap- Ders notu okuma | Kriz yönetimi süreçleri ve temel stratejiler | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Kitap- Ders notu okuma | Kriz iletişiminin önemi ve temel ilkeleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Kitap- Ders notu okuma | Kriz öncesi hazırlık: Risk analizi ve senaryo planlaması | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Kitap- Ders notu okuma | Kriz anında iletişim teknikleri ve karar alma süreçleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Kitap- Ders notu okuma | Kriz sonrası toparlanma ve kurumsal itibar yönetimi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap- Ders notu okuma | Dijital medya, sosyal ağlar ve kriz iletişimi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Kitap- Ders notu okuma | Halkla ilişkiler ve paydaş yönetimi stratejileri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Kitap- Ders notu okuma | Gerçek vaka analizleri: Başarılı kriz yönetimi örnekleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Kitap- Ders notu okuma | Başarısız kriz iletişimi örnekleri ve öğrenilen dersler | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Kitap- Ders notu okuma | Kriz senaryoları üzerinden grup çalışmaları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Kitap- Ders notu okuma | Güncel krizler ve uygulamalı değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Kitap- Ders notu okuma | Genel tekrar, proje sunumları ve dersin değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şimşek Narbay, M. (2009). Kriz iletişimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Tüz, M. V. (2013). Kriz yönetimi: Uygulama için temel adımlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
5 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
5 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
5 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
3 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
5 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 7 | 56 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |