Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY325 | İŞLETMEYE GİRİŞ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı işletme fonksiyonlarının rolünü, sorumluluklarını ve bir işletmenin işleyişini tanıtmak ve işletme prensiplerini ve uygulamalarını kullanabilmek ve kurumsal sosyal sorumluluk ve ahlak konusunda farkındalık sağlayarak bu hususları sürdürebilirlik açısından yorumlanmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini bir işletmenin temel fonksiyonlarından strateji, pazarlama, insan kaynakları, finans konuları oluşturacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir işletmenin rolünü ve temel fonksiyonlarını açıklar. |
Sürdürebilirlik çerçevesinde şirketlerin sosyal sorumluluklarının ve iç ve dış paydaşların çıkarlarını yorumlar. |
Bir şirketin güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini ve büyüme stratejilerini belirtir. |
İşletme fonksiyonlarının (strateji, pazarlama, insan kaynakları, finans) rollerini ve sorumluluklarını özetler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve tüm dönem işleyişi ve beklentileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | İşletme çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | İşletme büyüklükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | İşletmelerin kuruluş aşamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Yönetim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Üretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Kalite | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Pazarlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | İnsan Kaynakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Muhasebe/Finans | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Ar-ge | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Halkla İlişkiler/Kurumsal İlişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Karar Verme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kaynakların ilgili üniteleri + ders notları | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gümüş, İ.(Ed.) (2017). Genel İşletme. İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları. |
Stimpson, P. and Smith, A. (2011). Business Management, Cambridge University Press. (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme, işletme bilgi yönetimi, programlama ve yönetim bilişim sistemlerinin temel kavramlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili kavramları bilişim sistemleri ve programlama dilleriyle ilişkilendirerek açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri bilişim ve işletme kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
||||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmelerde bilgi yönetiminin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği kuramsal bilgileri güncel teknolojilere entegre eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği programlama dillerini işletmenin işleyişine yönelik uygular.
|
||||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmelerde ortaya çıkan problemlerin çözümü ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili projeler yürütür.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili teknik alt yapı bilgisi ve yaklaşımlarını işletme bilgi yönetimi süreçlerine entegre eder.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili gelişme ve yenilikleri araştırır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki paydaşlarla yeni fikirler üretmek için iş birliği yapar.
|
||||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili programlama dillerini kullanarak program yazar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |