TR EN

SPANISH II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SPA102E SPANISH II 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İspanyolca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu SPA101E - SPANISH I

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi (CEFR) kapsamında A1 seviyesinde belirlenen konularda anlama (dinleme-okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kazandırmak.
İçerik: Selamlar ve Giriş, İspanyol Alfabesi/Abecedary, Telaffuz, Sayılar, Belirli (definite)/belirsiz (indefinite) article, İsimler (cinsiyet)/çoğul isimler, Zaman/tarih/günler/aylar, Şahıs zamirleri, Sıfatlar, Fiiller: Ser/Estar, Haber.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kişisel ve günlük yaşamla ilgili temel dil becerileri kazanır.
İspanya ve İspanyol kültürü hakkında fikir sunabilir.
Çok kültürlü anlayış ve uluslararası bakış açısı sağlanarak bunu sosyal hayatta kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür araştırması Getting to Know General information about the course: Aim, Content, Application, Evaluation Explanation of the weekly course schedule: Curriculum Bibliography Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
2 Literatür araştırması Repeat of previous week El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
3 Literatür araştırması Repeat of previous week Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
4 Literatür araştırması Repeat of the previous week Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
5 Okuma Repeat of the previous week Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
6 Makale okuma Repeat of the previous week Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
7 Makale okuma Repeat of the previous week El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Makale okuma Answering and evaluating midterm exam questions El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
10 Makale okuma Repeat of the previous week Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
11 Okuma Repeat of previous week El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
12 Literatür araştırması Repeat of the previous week SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
13 Literatür araştırması Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
14 Okuma Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
15 Literatür notları Exercise/Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
0
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
0
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
0
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
0
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
0
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
0
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
0
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
0
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
0
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0