| Kodu | 
            Dersin Adı | 
            Yarıyıl | 
            Süresi(T+U) | 
            Kredisi | 
            AKTS Kredisi | 
        
    
    
        
            | SOC151 | 
            RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | 
            1 | 
            3 | 
            3 | 
            4 | 
        
    
                
                
                    
                        
                            DERS BİLGİLERİ | 
                        
                    
                    
                        
                            | Dersin Öğretim Dili : | 
                            İngilizce | 
                        
                        
                            | Dersin Düzeyi | 
                            LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
                        
                        
                            | Dersin Türü | 
                            Zorunlu | 
                            
                        
                        
                            | Dersin Veriliş Şekli | 
                            - | 
                        
                        
                            | Dersin Koordinatörü | 
                            Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN | 
                        
                        
                            | Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | 
                            Dr.Öğr.Üyesi ARZU SERT ÖZEN | 
                        
                        
                            | Ders Ön Koşulu | 
                                Yok | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            AMAÇ VE İÇERİK | 
                        
                    
                    
                        
                            | Amaç: | 
                             | 
                        
                        
                            | İçerik: | 
                             | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
                    
                    
                    
                
                
                
                
                    
                        
                            HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        
                        
                            | Hafta | 
                            Ön Hazırlık | 
                            Konular | 
                            Yöntem | 
                        
                    
                    
                    
                
                
                
                
                
                    
                        
                            ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        
                        
                            | Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | 
                            Etkinlik Sayısı | 
                            Katkı Yüzdesi | 
                            Açıklama | 
                            Sınav Yapılma Şekli | 
                        
                    
                    
                            
                                | Ara Sınav (Vize) | 
                                1 | 
                                50 | 
                                 | 
                                Klasik Sınav | 
                            
                            
                                | DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 
                                1 | 
                                50 | 
                                 | 
                                Klasik Sınav | 
                            
                            
                                | TOPLAM | 
                                2 | 
                                100 | 
                                 | 
                                 | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            | (0) Etkisiz | 
                            (1) En Düşük | 
                            (2) Düşük | 
                            (3) Orta | 
                            (4) İyi | 
                            (5) Çok İyi | 
                        
                    
                    
                        
                            | 0 | 
                            1 | 
                            2 | 
                            3 | 
                            4 | 
                            5 | 
                        
                    
                
                
                    
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
                
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Kuramsal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 4 | 
                                        
                                             
                                                Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Olgusal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Bilişsel | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Uygulamalı | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 4 | 
                                        
                                             
                                                İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Öğrenme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Alana Özgü Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                
                
                    
                        
                            DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | 
                            Etkinlik(hafta sayısı) | 
                            Süresi(saat sayısı) | 
                            Toplam İş Yükü | 
                        
                    
                    
                            
                                | Ders | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Arazi Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Grup Çalışması / Ödevi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Laboratuvar | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Okuma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ödev | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Proje Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Seminer | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Staj | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Teknik Gezi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Web Tab. Öğrenme | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Yerinde Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Mesleki Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Sosyal Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Tez Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Alan Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Rapor Yazma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | TOPLAM | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                    
                
                
                    
                        
                        
                        
                            
                                 | 
                                Genel Toplam | 
                                0 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Toplam İş Yükü / 25.5 | 
                                0 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 
                                0,0 | 
                                 |