| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| ELL210 | INTRODUCTION TO LINGUISTICS II | 4 | 3 | 3 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | This course aims to introduce major linguistic structures of English and their relevance to linguistic theory. | 
| İçerik: | This course covers a revision of phonology, morphology, syntax, semantics and aims to add on this knowledge with other components like Semiotic System and classifications of languages. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| assess the Semiotic System in English and other languages. | 
| argue the nature of language change and typological classifications of languages. | 
| evaluate the social context of language through English texts. | 
| synthesise the structure of English language in a text. | 
| describe Syntax in English language. | 
| recognise the sounds of English in an English word. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Introduction | pragmatics-invisible meaning-deixis-reference-speech acts | Lecture & Discussion | 
| 2 | Reading the Material Assigned | discourse analysis-cohesion-coherence-speech events-schemes-scripts | Lecture & Discussion | 
| 3 | Reading the Material Assigned | lg and brain-neurolinguistics-Broca and Wernick's area-motor cortex-critical period | Lecture & Discussion | 
| 4 | Reading the Material Assigned | first language acquisition-caregiver speech-telegraphic stage-developing syntax and semantics | Lecture & Discussion | 
| 5 | Reading the Material Assigned | second language acquisition-affective factors | Lecture & Discussion | 
| 6 | Reading the Material Assigned | GTM-Audiolingual method-communicative approach-communicative competence- | Lecture & Discussion | 
| 7 | Reading the Material Assigned | REVIEW SESSION | Lecture & Discussion | 
| 8 | Reading the Material Assigned | Language history and change-old English-Middle E nglish-Diachronic and Synchronic | Lecture & Discussion | 
| 9 | Reading the Material Assigned | gestures and sign language/ types of gestures and sign lgs-ASL | Lecture & Discussion | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Reading the Material Assigned | language and variations-standard language-accent-dialect-dialectology-regional dialects | Lecture & Discussion | 
| 12 | Reading the Material Assigned | bilingualisim-monolingualisim-diglossia-lg planning-pidgin and creoles | Lecture & Discussion | 
| 13 | Reading the Material Assigned | lg and social variations-social markers-speech style-register-jargon-slang-social barriers | Lecture & Discussion | 
| 14 | Reading the Material Assigned | lg and culture-linguistic relativity-Sapir Whorf hypothesis-social categories-gender | Lecture & Discussion | 
| 15 | Reading the Material Assigned | REVIEW SESSION AND STUDY QUESTIONS | - | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Fromkin, V., Rodman,R., & Hymes ,N. (2011). An Introduction to Language (int.ed).Boston,MA:Wadsworth. Hudson,G.(2000). Essential of Introductory Linguistics.USA: Blackwell Publishers | 
| Yule,G.(2006). The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 14 | 3 | 42 | 
| Ödev | 14 | 3 | 42 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 44 | 0 | 128 | 
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |